منظور از پارتیشن بندی سوله چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

سوله‌ها سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که اغلب به شکل پلان باز طراحی می‌شوند. به همین دلیل در برخی موارد لازم است تا با کمک ابزارهای مختلفی این بخش‌ها را از یکدیگر جدا کرده تا بتوان فضاهای متفاوتی را ایجاد کرد. این فضاها برای ایجاد حریم خصوصی، تفکیک قسمت‌هایی با کاربری‌های متفاوت یا موارد دیگری انجام می‌شود.

مزایای پارتیشن‌بندی سوله توضیحات
افزایش فضای کاری ایجاد فضایی مناسب برای استفاده از قسمت‌های مختلف سوله برای تولید، انبارداری و .
بهبود تنظیم و سازماندهی افزایش ترتیب و سازماندهی در سوله با جداکردن فضاهای مختلف برای انواع مختلف فعالیت‌ها
کاهش هزینه‌ها استفاده بهینه از فضا و افزایش بهره‌وری کاری، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری
افزایش ایمنی جلوگیری از اتصال حرارتی، جلوگیری از پراکندگی مواد خطرناک و افزایش ایمنی کارگران

راه‌های زیادی برای این تقسیم‌بندی فضا وجود دارد که مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها پارتیشن بندی سوله است. این ابزارها می‌توانند محیط داخلی مورد نظر شما را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرده و در نتیجه فضاهایی متعدد ایجاد کنند. به عنوان مثال اگر بدانید کانکس دفتری چیست به خوبی می‌توانید با نمونه‌ای از این پارتیشن بندی سوله آشنایی داشته باشید. با این حال این کار مزایای زیادی دارد که در ادامه در زمینه آن صحبت خواهیم کرد.

انواع پارتیشن بندی سوله
انواع پارتیشن بندی سوله: پارتیشن‌های موقت، پارتیشن دائمی، پارتیشن تاشو

آیا پارتیشن بندی سوله انواع مختلفی دارد؟

بله! برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نوع کاربری که در نظر دارید انتخاب کنید، بهتر است بدانید که پارتیشن بندی سوله انواع مختلفی دارند.پارتیشن‌ها را می‌توان به دسته‌های گوناگونی تقسیم کرد که در ادامه ذکر خواهیم کرد:

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

پارتیشن بر اساس نوع استفاده

اینکه شما چه نوع کاربری برای پارتیشن در نظر گرفته باشید بستگی به فضا و محل مورد نظر شما می‌تواند متفاوت باشد. به هر صورت در میان نمونه‌های زیر بهتر است یکی از این سه گزینه را انتخاب کرده تا بتوانید بهترین استفاده را داشته باشید:

  • پارتیشن‌های موقت: اگر نیاز دارید مدام شکل داخلی فضا را تغییر دهید و نیاز به دیوارهای موقتی دارید که بتواند این ویژگی را در اختیارتان قرار دهد، پارتیشن بندی موقت بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این موارد سبک هستند و به سادگی می‌توانید آن‌ها را نصب یا تغییر مکان دهید. اغلب از موادی مانند پارچه و پلاستیک تهیه می‌شوند.
  • پارتیشن دائمی: در مواردی که دیگر نیاز نیست که مدام فضای داخلی را تغییر دهید پیشنهاد می‌شود از پارتیشن‌های چوبی یا فلزی استفاده کنید. استقامت آن‌ها بسیار بیشتر است و برای مدتی طولانی می‌توانند فضا را به شکلی که تمایل دارید تغییر دهند.
  • پارتیشن تاشو: این نمونه‌ها حد واسط بین دو گزینه قبلی هستند. در عین اینکه در جای خود ثابت هستند؛ اما در صورت نیاز جمع شده و فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. این نوع پارتیشن بندی سوله بیشتر از متریال سبک وزن تهیه می‌شود.

پارتیشن بر اساس متریال اولیه

یکی دیگر از مواردی که در زمینه پارتیشن بندی سوله باید بدانید این است که می‌توانید آن را از متریال‌های مختلفی تهیه کنید که این به نیاز شما بستگی دارد. هر کدام از این موارد ویژگی خاصی داشته و برای موارد متعددی کاربرد دارد:

  • پارتیشن چوبی: این موارد بسیار بادوام هستند و برای نمونه‌های دائمی کاربرد دارند. هم می‌توان آن‌ها را از چوب طبیعی تهیه کرد و هم ام دی اف گزینه بسیار خوبی است. قابلیت رنگ‌آمیزی و تنوع در طرخ نیز از مزایای آن است.
  • پارتیشن فلزی: این گزینه از نمونه قبلی نیز بهتر و بادوام‌تر است و برای مناطقی که رطوبت زیادی دارد این متریال توصیه می‌شود. می‌توانید آن‌ها را از صفحات فلزی سفارش دهید و طرح آن‌ها را سفارشی سازی کنید.
  • ساندویچ پانل: پارتیشن بندی با ساندویچ پانل یکی از انواع دیگری است که می‌توانید آن را سفارش دهید. آن‌ها وزن بسیار سبکی داشته و مقرون به صرفه هستند و در ضمن به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز به خوبی ایفای نقش می‌کنند.
  • ساندویچ پانل شیشه‌ای: اگر نمی‌خواهید فضا را کوچک کنید یا تمایل دارید کارکنان با یکدیگر در ارتباط باشند این نمونه بسیار مناسب است که در عین حفظ حریم خصوصی فضا را محدود نکرده و به خوبی آن را تقسیم‌بندی می‌کند.

مزایای نصب پارتیشن

پارتیشن بندی سوله که توسط پانل بارون انجام می‌شود مزایای بسیار زیادی دارد که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. با کمک این اقدام می‌توانید تمهیداتی فراهم کنید که بر اساس آن در فضای شما برای هر فعالیت یا هر کالا، بخش مجزایی داشته باشید. از طرفی حریم خصوصی کارمندان خفظ شده و به این ترتیب می‌تواند عملکرد آن‌ها را افزایش دهد. در ضمن با کمک نمونه‌های مختلف می‌توانید ایمنی محیط خود را بالاتر ببرید و به این ترتیب کارکرد مناسبی داشته باشید.

کاربرد پارتیشن بندی سوله

با کمک پارتیشن بندی می‌توانید مناطق مختلفی را ایجاد کنید که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال برای ایجاد راهرو یا اتاق‌های ایزوله در کلین روم‌ها، برای ایجاد یک اتاق مجزا یا هر کاربرد دیگری از این طریق می‌توانید کمک بگیرید و به هدف خود دست پیدا کنید.

کاربرد پارتیشن بندی سوله
ساندویچ پانل شیشه‌ای، پارتیشن چوبی، پارتیشن فلزی

سخن پایانی

سوله‌ها، کانکس‌ها و سایر سازه‌های پیش ساخته اغلب تنها یک فضای پلان باز هستند که اگر آن‌ها را به درستی طراحی نکرده‎‌ باشند نمی‌توانید استفاده چندانی از ان کنید. در نتیجه نیاز است تا با کمک پارتیشن بندی سوله این فضا را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید تا کاربردهای متعددی داشته باشد. برای این کار بهتر است ابتدا با متخصصان پانل بارون مشورت کنید تا بهترین گزینه و راهکار را در اختیار شما قرار دهند.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

انواع خرپا سقف

انواع خرپا سقف

انواع فلاشینگ

انواع فلاشینگ را بشناسید

فرمول خمکاری ورق

فرمول خمکاری ورق

کاربردهای محصولات پیش ساخته

کاربردهای محصولات پیش ساخته

کاربردهای صفحات فلزی

کاربردهای صفحات فلزی

سازه‌های صنعتی چیست؟

سازه‌های صنعتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *