انواع فلاشینگ را بشناسید

آنچه در این مقاله می خوانید:

فلاشینگ‌ها یکی از ابزارها در ساختمان‌سازی هستند که برای زیبایی شناختی استفاده می‌شوند؛ اما وظیفه اصلی آن‌ها این است که از ورود رطوبت به درون سازه جلوگیری کنند. انواع فلاشینگ بسیار متنوع است و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

با این حال بهتر است برای استفاده درست از این نوع ابزار حتما با متخصصان مشورت کنید و از طراحان پانل بارون بخواهید تا با طراحی خود زیبایی و مقاومت را برای شما به همراه آورند.

نوع فلاشینگ ویژگی‌ها
فلاشینگ بتنی مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت، ثبات بالا
فلاشینگ چوبی خفیف، انعطاف‌پذیری بالا، زیبایی طبیعی
فلاشینگ آجری استحکام بالا، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، زیبایی ظاهری
فلاشینگ فلزی سبک، مقاومت بالا در برابر آتش، دوام بالا، ارزان قیمت
فلاشینگ آجری ، فلاشینگ چوبی، فلاشینگ فلزی

 

با فلاشینگ آشنا هستید؟

فلاشینگ چیست؟ در واقع می‌توان گفت که ورق‌های خمکاری شده‌ای که در نمای ساختمان به کار رفته و برای آب‌بندی به کار می‌رود فلاشینگ نام دارد. فلاشینگ نوعی درزبندی برای پنهان کردن سازه شیروانی است و گاه برای اتصال سقف و دیوار به کار می‌رود. فلاشینگ‌ها و ابعادی که تهیه می‌شوند بستگی به سازه دارد و در حین تولید سازه متصل می‌شود. این فلاشینگ‌ها را بر اساس موارد متعددی دسته بندی می‌کنند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

انواع فلاشینگ

فلاشینگ‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام بر اساس ویژگی خاصی که دارند در یک بخش دسته بندی می‌شوند. این طبقه بندی بر اساس کاربرد، متریال و طراحی آن به دسته‌های خاصی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

فلاشینگ‌ها بر اساس کاربری

فلاشینگ‌ها را می‌توان بر اساس کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. فلاشینگ‌های ساختمانی بر اساس کاربری که دارند به انواع زیر دسته بندی می‌شوند:

  • فلاشینگ پنجره: این نمونه را اغلب در لبه پنجره و قرنیزها به کار می‌برند. این نوع فلاشینگ‌ها بیشتر برای درزبندی استفاده می‌شوند؛ اما می‌توان از آن برای نما نیز بهره برد تا هم ساختمان را آب‌بندی کرده و هم به زیبایی آن بیفزاید.
  • فلاشینگ روی دیوار: وظیفه این فلاشینگ در واقع پوشش دهی است و پس از ساخت ساختمان با ساندویچ پانل برای اینکه بتوان سقف و دیوار را یا حتی دو دیوار مجاور را به یکدیگر متصل کرد از این ابزار استفاده می‌شود.
  • فلاشینگ سقف: یکی از کاربردهای صفحات فلزی استفاده از آن‌ها به عنوان فلاشینگ سقف است که می‌تواند از ساختمان در برابر انواع شرایط آب و هوایی یا رطوبت نیز استفاده کرد.
  • فلاشینگ بام: فلاشینگ بام در لبه پشت بام به کار گرفته می‌شود و می‌تواند علاوه بر دوام زیبایی ساختمان را نیز افزایش دهد.
  • فلاشینگ برای محیط‌های غیر سرپوشیده: آلاچیق پارکینگ و محیط‌های سرباز بهترین گزینه برای این فلاشینگ‌ها هستند و محل مورد نظر را از تغییرات آب و هوایی در امان نگه می‌دارند.

فلاشینگ بر اساس شکل ظاهری

علاوه بر اینکه محل استفاده از فلاشینگ می‌تواند آن‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم کند، شکلی که فلاشینگ دارد نیز می‌تواند آن‌ها را به گزینه‌های مختلفی تقسیم‌بندی کند. انواع فلاشینگ بر اساس شکل ظاهری عبارت هستند از:

  • فلاشینگ به شکل یو: این فلاشینگ شبیه به حرف یو انگلیسی است که دارای زوایای 90 درجه‌ای است و می‌تواند باعث بالارفتن مقاومت شود. این نمونه به عنوان فلاشینگ ساندویچ پانل استفاده می‌شود و نقش درزبندی در محل اتصال ساختمان‌ها را دارد.
  • فلاشینگ نبشی: ویژگی این نوع فلاشینگ‌ها خم شدن لبه آن‌ها به داخل یا خارج است. برای رنگ آمیزی نیز سطوح خارجی یا داخلی در نظر گرفته می‌شود و اغلب برای درز بین سقف و دیوار از آن استفاده می‌کنند.
  • فلاشینگ سه پله: شکل این فلاشینگ در واقع شبیه به حرف زد انگلیسی است و دارای زوایای 90 درجه است. لبه‌های این فلاشینگ به سمت داخل خم شده‌اند و از ورود آب به درون سازه ممانعت می‌کند. اگر از این نمونه در سقف استفاده شود، مانع از ورود نور خورشید به درون محیط می‌تواند باشد.
  • فلاشینگ تاجی: این نوع فلاشینگ سه بخش دارد که رویه، فوم درزگیر و قسمت زیره است و هم کدام با کمک زوایای مختلف می‌توانند سازه را آب بندی کنند. بیشتر از این فلاشینگ در قسمت بالایی سازه استفاده می‌شود و به همین دلیل به آن تاجی می‌گویند.

فلاشینگ بر اساس متریال مورد استفاده

علاوه بر مواردی که ذکر شد یکی دیگر از انواع فلاشینگ را می‌توان بر اساس متریالی تقسیم بندی کرد که در تولید از آن استفاده شده است. این نمونه‌ها به شرح زیر هستند:

  • فلاشینگ سربی: این نوع فلاشینگ‌ها به دلیل داشتن چگالی بالا اغلب به عنوان ابزاری برای عایق بندی استفاده می‌شوند. در ضمن در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم هستند و چون انعطاف‌پذیری بالایی دارند می‌توان آن‌ها را به اشکال مختلف تولید کرد.
  • فلاشینگ آلومینیومی: این نمونه‌ها از نظر وزنی سبک هستند و چگالی کمی هم دارند. با این حال استحکام آن‌ها نیز نسبت به سایر موارد مناسب است. می‌توان به راحتی آنان را شکل داد و خمکاری کرد. مقاوم در برابر خوردگی هستند و به روش‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند.
  • فلاشینگ مسی: به دلیل هزینه بالای این نوع فلاشینگ چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند ولی نسبت به سایر نمونه‌ها در برابر خوردگی مقاوم هستند، پایدارند و انعطاف پذیری بیشتری دارند.
  • فلاشینگ روی: چکش خواری بالای و مقاومت در برابر خوردگی بهترین ویژگی این فلاشینگ است. علاوه بر این اقتصادی است و به وفور یافت می‌شود.
  • فلاشینگ گالوانیزه: این نوع فلاشینگ در مقابل رطوبت مقاوم است و امروزه اصلی‌ترین نوع فلاشینگ این گزینه محسوب می‌شود.
  • فلاشینگ پلاستیکی: جدیدترین نوع فلاشینگ که هنوز نتوانسته جای خود را در ساختمان‌سازی پیدا کند این نوع است و اغلب به عنوان مصرف برای زیبایی استفاده می‌شود. تنوع رنگ داشته و در مقابل رطوبت نیز مقاوم است.
فلاشینگ بر اساس متریال
فلاشینگ پلاستیکی،فلاشینگ گالوانیزه، فلاشینگ به شکل یو

سخن پایانی

فلاشینگ‌ها ابزارهای مختلفی هستند که می‌توانند ویژگی‌های زیبایی شناختی و البته مقاومت سازه‌ها را بالا ببرند. البته به شرط آنکه بتوان آن را به درستی تولید و استفاده کرد. انواع فلاشینگ می‌توانند دست طراحان را در انتخاب باز بگذارند و اجازه دهند بهترین گزینه را انتخاب کنند. با این حال بهتر است برای انتخاب بهترین گزینه با متخصصان پانل بارون مشورت کنید.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

آبچکان فلاشینگ روی دیوار

آبچکان فلاشینگ روی دیوار را بیشتر بشناسید

نقشه اسکلت کانکس – اسکلت کانکس چیست؟

پارتیشن بندی سوله

منظور از پارتیشن بندی سوله چیست؟

انواع خرپا سقف

انواع خرپا سقف

کانکس قابل مونتاژ

کانکس قابل مونتاژ

کانکس صنعتی

کانکس صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *