آیا می‌دانید انواع پلی کربنات چه تاثیری در ساخت‌وساز دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

ورق پلی کربنات چیست؟ این محصول بیشتر از آن جهت تولید می‌شود که بتوان جایگزین شیشه شده و در ساندویچ پانل‌ها مورد استفاده قرار گیرند. البته انواع پلی کربنات دست شما را در انتخاب باز گذاشته و به شما اجازه می‌دهد متناسب با نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.

با این حال بهتر است این مواد حیاتی و اساسی را از مراکز معتبری مانند مجموعه پانل بارون تهیه کنید و کار را به کاردان بسپارید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که همه امور طبق روال پیش رفته و هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

نوع پلی کربنات ویژگی‌ها
پلی کربنات نقره‌ای (PC)  شفافیت بالا – مقاومت در برابر ضربه و شکستگی بالا – مقاومت در برابر حرارت بالا – مقاومت شیمیایی مناسب
پلی کربنات مداخله‌ای  افزودن مواد مانند الیاف گیاهی یا معدنی به پلی کربنات برای افزایش استحکام و سختی
پلی کربنات با شیشه‌به‌شیشه (PC-GF) حضور الیاف شیشه‌ای برای افزایش سختی و استحکام – مقاومت در برابر حرارت و ضربه بالا
پلی کربنات با فیلرهای نانوساختارده  استفاده از نانوذرات برای بهبود خواص مکانیکی، حرارتی و سایر خواص پلی کربنات
تقسیم بندی انواع پلی کربنات
حضور الیاف شیشه‌ای برای افزایش سختی و استحکام – مقاومت در برابر حرارت و ضربه بالا

تقسیم بندی انواع پلی کربنات

پلی کربنات‌ها در واقع ورق‌های شفاف یا نیمه شفافی هستند که بر اساس تنوعی که دارند می‌توانند در محیط‌های مختلفی استفاده شوند. از پارتیشن بندی سوله گرفته تا سقف پارکینگ می‌توانید روی این متریال حساب باز کنید. این محصول را از جهات مختلف به دسته‌های متعددی تقسیم‌بندی می‌کنند که هر کدام از آن‌ها دارای زیرمجموعه‌هایی هستند. آشنایی با این دسته‌بندی‌ها و انواع پلی‌کربنات باعث می‌شود تا بتوانید به بهترین شکل گزینه مناسب را انتخاب کنید. این دسته‌ها عبارتند از:

پلی کربنات بر اساس تعداد لایه

یکی از اصلی‌ترین تقسیم‌بندی‌ها بر اساس تعداد لایه یا جداره‌ای است که پلی کربنات دارد. هر کدام از این دسته‌ها بر اساس شرایط و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند برای مکان و کاربری مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. این نمونه‌ها به شرح زیر هستند:

پلی کربنات تک جداره

به این نوع از پلی‌کربنات، تخت یا شفاف نیز گفته می‌شود و در صنایع زیادی مانند الکترونیک یا ساختمان‌سازی استفاده زیادی از آن می‌شود. سطح این نوع از پلی‌کربنات صاف و شیشه‌ای است و استقامت بالایی دارد. انتخاب این نوع پلی‌کربنات بیشتر بر اساس ضخامتی است که دارد و بین 2 تا 12 میلیمتر قطر آن‌ها است. می‌توانید آن‌ها را در سه نوع شفاف، دودی و شیری تهیه کنید.

این نوع متریال بسیار سبک است و علاوه بر مقاومت و استحکامی که دارد می‌تواند به صورت خودکار خاموش شود. در برابر آفتاب مقاومت بالایی دارد و در موارد بسیاری از آن استفاده می‌کنند که عبارت هستند از:

  • انواع شیشه: شیشه پنجره، بالکن و تراس
  • انواع سقف: سقف پارکینگ، گلخانه، استخر و …
  • شیشه‌های مقاوم: ضد گلوله و سکوریت
  • تجهیزات پزشکی: لوازم جراحی، لنز، شیشه عینک و …
  • صنعت الکترونیک: دیسک فشرده، جعبه فیوز و …

پلی کربنات چند جداره

این نمونه از انواع پلی کربنات از دو یا تعداد بیشتری جداره تشکیل شده‌اند و ساختار آن‌ها کاملا با نمونه قبلی فرق می‌کند. اغلب از این نوع پلی کربنات در محیط بیرونی استفاده می‌شود و تنوع رنگی آن بسیار بیشتر از پلی کربنات تک جداره است. پلی کربنات دو جداره شامل نمونه‌های معمولی، موجدار و RFX است. در مقابل چند جداره‌ها سه جداره و 4 جداره را شامل می‌شوند.

این ورق‌ها عایق صوتی بسیار محکمی هستند و در مقابل نفوذ حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند. نه تنها سبک هستند؛ بلکه انعطاف‌پذیری بالایی دارند و از طرف دیگر نیز بسیار استقامت دارند. مقاومت در برابر نفوذ آب را نیز دارا هستند. از این ورق‌ها در لایه میانه ساندویچ پانل زنبوری استفاده می‌شود تا بتواند استحکام بیشتری به این متریال بدهد. از پلی کربنات چند جداره به عنوان پارتیشن و نورگیر، سقف پارکینگ، سقف پل هوایی، باجه تلفن و هزاران مورد دیگر استفاده می‌کنند.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

رول پلی کربنات

یکی دیگر از انواع پلی کربنات، رول‌هایی هستند که ضخامت بسیار کمی دارند. در واقع این محصول همان ورق پلی کربنات است که به دلیل اینکه بسیار نازک است می‌توانید به سادگی آن‌ها را رول کنید. در اغلب موارد آن‌ها بین 0.8 تا 1.5 میلیمتر دارند و از 2 میلیمتر بیشتر نیستند. این موارد از فیلم‌هایی که با پلی اتیلن ساخته شده‌اند بسیار مقاوم‌تر هستند و می‌توانند به خوبی جایگزین این موارد شوند.

ورق طرح‌دار

برخی موارد ورق‌های پلی کربنات ضخامت زیادی ندارند و بین 1.2 تا 1.6 میلیمتر قطر آنان است. با این حال تفاوتی که دارند طرح‌‌هایی است که بر روی این ورق‌ها با روش رول اوت ایجاد می‌شود. این ورق‌ها برای مواردی استفاده می‌شود که نیاز است تا جشم یا سطح پشت ان به خوبی پوشانده شده و ایرادات آن دیده نشود. چه در تراس و چه در پارتیشن بندی، سقف کاذب، در شیشه‌ای یا حتی در مناطقی مانند بیمارستان و نمایشگاه از این محصول می‌توان استفاده کرد.

ورق موجدار

استانداردهای ملی و البته جهانی اجازه تولید یکی از انواع پلی کربنات را صادر کرده‌اند تا بتوانید از آن در بسیاری از صنایع استفاده کنید. این ورق‌ها بسیار شفاف هستند و مانع از تشکیل سایه می‌شوند و در ضمن می‌توانند به خوبی نقش عایق را نیز بازی کنند. ضخامت آن‌ها از نمونه‌های قبلی بیشتر بوده و تا 3 میلیمتر کشیده می‌شود. در صورتی که آن را با ورق گالوانیزه ترکیب کنید می‌توانید از آن در کنار ساندویچ پانل به عنوان یک عایق بسیار مناسب بهره ببرید.

ورق طرح سفال

این ورق متشکل از دو پلیمر بوده که یکی از آن پلی کربنات و دیگری اکریلیک است. شاید بتوان گفت جدیدترین محصولی است که این روزها از آن در معماری استفاده می‌کنند و می‌تواند در برابر بسیاری موارد مانند تغییرات دمایی، رطوبت و خورندگی مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد. این ورق‌ها هم عایق حرارتی خوبی هستند و هم می‌توانند موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند.

جالب این اینجا است که ضد آتش هستند و در صورت حریق به صورت خودکار قابلیت خاموش شوندگی دارند. در مقابل اشعه ماورابنفش نقش عایق را بازی می‌کنند و تنوع رنگی آنان باعث شده تا بتوانید متناسب با شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. این محصول در برابر مواد شیمیایی تاب‌اوری بالایی داشته و به سختی با آنان واکنش نشان می‌دهد.

پلی کربنات بر اساس تعداد لایه
افزودن مواد مانند الیاف گیاهی یا معدنی به پلی کربنات برای افزایش استحکام و سختی

انواع پلی کربنات در ساخت‌وساز

انواع پلی کربنات دامنه بسیار گسترده‌ای دارد که باعث می‌شود طیف وسیعی از کاربردها را نیز شامل بشود و به همین دلیل در صنایع بسیار زیادی از آن استفاده کنند. به همین دلیل آشنایی با این تنوع به انتخاب هرچه بهتر شما کمک خواهد کرد. با این وجود در صورتی که تمایل دارید این محصول را تهیه کنید، حتما با متخصصان و مشاوران مجرب مجموعه پانل بارون مشورت کنید و سعی کنید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا بتواند نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده کند.

 

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *