استاندارد ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

استاندارد ساندویچ پانل (Standard sandwich panel) یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه خریداران ساندویچ پانل‌ قرار بگیرد. اما قبل از آن باید یاد آوری شود که ساندویچ پانل ها مواد پیش ساخته ای هستند که به عنوان یک سیستم حفاظتی معرفی می شوند زیرا قادرند سازه مورد نظر را در برابر عواملی مانند صدا، گرما و … محافظت کنند. ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد که به عنوان عنصری مدرن، سبک و بادوام شناخته می شود و برای پوشش و عایق کاری دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می شود. شاید برای شما سوال شده باشد که استاندارد ساندویچ پانل چه ویژگی هایی دارد. البته لازم به ذکر است که بهتر است بگوییم استانداردساندویچ پانل یکی نیست و اشمل استانداردهای زیادی است چرا که این محصولات و ویژگی‌های آن‌ها از چند جهت باید مورد بررسی قرار گیرند و مطابق با استانداردهای زیادی باشند. به عنوان خریدار و حتی به عنوان پژوهشگر باید نسبت به این موارد مطلع باشید.

درک این نکته ضروری است که با توجه به تنوع ساندویچ پانل ها از نظر ساختار، کیفیت، ابعاد، ضخامت و کاربردشان استاندارد ساندویچ پانل نیز تحت تأثیر قرار گرفته و هر پانل استانداردهای خود را دارد و در ابعاد و ضخامت های متفاوت و منحصر به فردی تولید و توزیع می شود. با دانستن استانداردهای محصول، می توانید ساندویچ پانل ها را با توجه به مشخصات فنی آنها ارزیابی کنید. هر پانل بر اساس مقاومتی که نسبت به درجه حرارت مناسب، جذب رطوبت، رنگ، سطح سازگاری با محیط، تعداد لایه ها، حجم، چگالی و سایر موارد دارد استاندارد گذاری می شود. در این مقاله سعی می‌کنیم به تمام موارد در رابطه با ساندویچ پانل‌ها و استانداردهای مرتبط با آن‌ها بپردازیم.

ابعاد پانل استاندارد عرضی بین 90 تا 120 سانتی متر، طول بین 2 تا 4.5 متر، ضخامت 2 تا 15 سانتی متر
نکات مهم اجرایی اشتعال پذیری پایین، جذب رطوبت، ضخامت ساندویچ پانل PA، ایمنی و عملکرد
مزایا پانل استاندارد عایق حرارت و صوت

نکات مهم استاندارد ساندویچ پانل

استاندارد ساندویچ پانل
همه چیز در مورد استاندارد ساندویچ پانل

استاندارد ساندویچ پنل عوامل مختلفی را در بر می گیرد که هر یک بر کیفیت، استحکام، ایمنی و عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد و لازم است در تولید مورد توجه قرار بگیرد. هر نوع از ساندویچ پانل در این عوامل متفات است باید طبق هدف کاربردی که دارد از آن استفاده شود و در تولید این پانل ها باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اشتعال پذیری
  • میزان جذب رطوبت
  • درجه سازگاری با محیط
  • ضخامت پانل ها
  • ساندویچ پانل PA با ضخامت استاندارد
  • نگاهی به نمونه ساندویچ پانل

استاندارد ساندویچ پانل چیست؟

مشخصات ساندویچ پانل استاندارد
نحوه ارزیابی استاندارد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به عنوان یک متریال مدرن و ارتقا یافته یا ساختار چند لایه (مرکب) است که در آن تکنولوژی‌های متنوعی به کار رفته است. به طور کلی تمام مصالح و قطعاتی که در ساختمان یک سازه به کار گرفته می‌شوند باید از لحاظ خواص مکانیکی، خواص فیزیکی و خواص شیمیایی مورد بررسی و تائید قرار گیرند تا بتوانید استاندارد ساندویچ پانل مورد نظر را کسب کند.

خواص مکانیکی در واقع مربوط به رفتار مصالح در برابر انواع تنش‌ها می‌شود. میزان تحمل و مقاومت در برابر نیروهای ثقلی، تنش‌های کششی، فشاری، برشی، سختی، صلبیت و … از مواردی هستند که جز خواص مکانیکی هر ماده به حساب می‌آیند. برای ساندویچ پانل‌ها و محاسبات مربوط به به کار گیری آن‌ها، خواص مکانیکی مد نظر است.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

خواص فیزیکی شامل موارد متعددی از جمله جرم، چگالی، تخلخل، رسانایی الکتریکی، رسانایی حرارتی و … می‌شود. به اضافه مواردی که مربوط به رفتار ماده در مواجهه با عوامل محیطی و مقاومت آن در برابر ضربه و به طور کلی تغییرات فیزیکی می‌شود.

خواص شیمیایی شامل خصوصیات واکنش پذیری یک ماده می‌شود. واکنش‌های شیمیایی قادر هستند که ماهیت ماده را تغییر دهند. از این رو مقاومت یک ماده در مجاورت مواد دیگر و عوامل محیطی برای شکل دهی یک واکنش شیمیایی بسیار مهم است. زنگ زدگی فلزات و خوردگی از جمله تغییرات شیمیایی هستند که با توجه به خواص یک ماده امکان رخداد آن‌ها تشدید یا کاهش می‌یابد.

با توجه به نوع ماده و کاربرد آن هر کدام از این سه خواص می‌تواند در اولویت قرار بگیرد. به عنوان مثال ساندویچ پانلی را در نظر بگیرید که باید بار سقف نسبتا سنگینی را تحمل کند. در مقابل ساندویچ پانلی که در یک محیط آزمایشگاهی در مجاورت مواد اسیدی یا یک محیط مستعد آتش سوزی است. بنابراین استانداردها کارشان این است که از منظر هر کدام از این موارد متریال مورد نظر را بررسی، تایید یا رد کنند.

ساندویچ پانل استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

نکات فنی ساندویچ پانل
کاربرد و ویژگی ساندویچ پانل استاندارد

ساندویچ پانل‌ها از جهات گوناگونی ملزوم به رعایت ملاحظات و کسب استانداردهای مربوط هستند. ورق ساندویچ پانل‌ ها باید کاملا یک دست و دارای استحکام و ضخامت کافی باشند. روی این ورق‌ها باید رنگ صنعتی ضد زنگ برای زیر سازی رنگ اصلی پرداخت شود. برای اتصال بهتر ورق به فوم از یک لایه روکش گالوانیزه و چسب‌های قوی مثل چسب پلی یورتان استفاده شود. فوم ساندویچ پانل باید دارای چگالی (دانسیته) استاندارد و برچسب تولید کارخانه باشد. این فوم باید در صورت لزوم استانداردهای مربوط به حریق و کلاس های مربوطه را اخذ کرد باشد. همچنین در مواردی استانداردهای مربوط به رفتار ساندویچ پانل در برابر یک ماده شیمیایی مشخص لازم است.

ابعاد استاندارد ساندویچ پانل

نحوه محاسبه ابعاد ساندویچ پانل استاندارد
چگونگی محاسبه ابعاد ساندویچ پانل

برای ساندویچ پانل این قابلیت وجود دارد که متناسب با ابعاد طراحی شما ساخته شود اما طبعا سفارش و خرید انواع ساندویچ پانل با ابعاد استاندارد کارخانه به صرفه تر خواهد بود. البته برای ضخامت ساندویچ پانل‌ها تاکیدی وجود ندارد چرا که عمدتا به ضخامت این پانل‌ها به ضخامت فوم برمی‌گردد. طول عرض ساندویچ پانل اما در برش پانل‌ها در خط تولید موثر است. طول و عرض ساندویچ پانل‌ سقفی و ساندویچ پانل دیواری با تفاوت ناچیزی در کارخانه به شکل متحد و استاندارد تولید می‌شود. عرض استاندارد ساندویچ پانل‌ ها بسته به نوع پانل بین 90 تا 120 سانتی متر است و طول آن‌ها 2 تا 3 متر. در نظر داشته باشید در صورتی که پانل دارای گام باشد باید طول و عرض مفید آن‌ها را در نظر گرفت و نه طول و عرض اسمی آن‌ها را.

جمع بندی

برای تهیه انواع ساندویچ پانل از طریق کارخانه‌ها و تولید کننده‌هایی اقدام کنید که استانداردهای مربوطه و بعضا بین المللی را مسرانه رعایت و برای محصولات خود دریافت می‌کنند. در مجموعه پانل بارون استاندارد ساندویچ پانل تمام و کمال رعایت شده و تمام مشخصات فنی مربوط به این پانل‌ها هنگام خرید تسلیم و تقدیم شما خواهد شد. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل ها با شماره های سایت پانل بارون تماس حاصل فرمایید.

وزن استاندارد هر متر مربع پانل چقدر است؟

وزن استاندارد پانل دیواری = طول × عرض × (۱.۱۶)

وزن استاندارد پانل سقفی = طول × عرض × (۱.۰۷)

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین | 5/5 - (1 امتیاز)
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

4 پاسخ

    1. سلام. بله، ساندویچ پانل استاندارد دارای کیفیت و ایمنی بالاتری نسبت به ساندویچ پانل غیر استاندارد است. ساندویچ پانل غیر استاندارد ممکن است در برابر شرایط محیطی مقاوم نباشد و در صورت استفاده در کاربردهای خاص، ممکن است خطرناک باشد.

    1. سلام. ضخامت ورق ساندویچ پانل به عوامل مختلفی، مانند شرایط آب و هوایی منطقه، کاربرد ساندویچ پانل و بودجه شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *