دستگاه های ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای تولید مکانیزه ساندویچ پانل از دستگاه ها و ماشین آلات متعددی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل است. همانطور که می‌دانید ساندویچ پانل مقطعی لایه لایه دارد که شمال دو لایه ورق فلزی و یک لایه فوم عایق می‌شود. فوم عایق باید بین دو ورق قرار گرفته و این ساختار منسجم و یکپارچه شود. در این مطلب قصد داریم به دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل بپردازیم که برای ساخت انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری پلی اورتان و پلی استایرن استفاده می‌شود.

مراحل دریافت ورق و تزریق فوم در میان آن
انواع دستگاه تزریق کم فشار و پرفشار
اهمیت استفاده تزریق دقیق فوم عایق میانی، افزایش طول عمر پنل
دستگاه های جانبی دابل بلت، انباشته سازی و و دستگاه برش

دستگاه ساندویچ پانل چیست؟

در تولید و ساخت انواع ساندویچ پانل دستگاه های مختلفی با ویژگی و تکنولوژی پیشرفته وجود دارد. از دستگاه های ساخت ساندویچ مانند دکویلر، رول فرمینگ، دستگاه های برش، دبل بلت، دستگاه تزریق فوم پانل و … که در این مقاله در خصوص دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل و ویژگی های آن صحبت می کنیم.

دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل چیست؟

دستگاه های ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل
دستگاه تزریق فوم چیست؟

دستگاه تزریق فوم ساندویچ پانل یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که در روند تولید ساندویچ پانل استفاده می‌شود. البته این دستگاه‌ها برای فوم عایق‌های پلیمری از قبیل انواع پلی اورتان، پلی ایزو و پلی استایرن استفاده می‌شود. پیش‌تر در مقاله‌های دیگر ذکر شد که فوم یا به وسیله دستگاه تزریق و یا به روشی دستی بین ورق رویه و زیره قرار می‌گیرد که البته این عملیات با کمک دستگاه تزریق به کیفیت بالاتری منتهی می‌شود. دستگاه تزریق فوم پلی یورتان، پلی استایرن دارای یک نازل و یک پمپ است. مواد تشکیل دهنده این فوم‌ها درون منبع این دستگاه ریخته شده و توسط نازل بین دو ورق فلزی تزریق می‌شود. دستگاه تزریق ساندویچ پانل در دو نوع کم فشار و پرفشار وجود دارد.

مراحل تزریق فوم ساندویچ پانل

کاربرد دستگاه تزریق فوم به ساندویچ پانل
نحوه کار دستگاه تزریق فوم به ساندویچ پانل

دستگاه تزریق فوم یک دستگاه پیشرفته و برخوردار از تکنولوژی‌های صنعتی روز به حساب می‌آید که توسط افراد متخصص به کار گرفته می‌شود. این دستگاه شامل پمپ‌های پاششی است که پایه مواد پلی یورتان و پلی ایزوسیانت را به شکل مایع دریافت می‌کند و این مایع توسط نازل روی صفحات ساندویچ پانل ریخته می‌شود. پس از تزرق فوم بین صفحات زیره و رویه ساندویچ پانل تحت حرارت قرار می‌گیرد و مشابه یک کیک پف می‌کند و ساختار فوم مانند به خود می‌گیرد. در نهایتا هم مطابق با ابعاد مورد نظر برش داده می‌شود.

مزیت ساخت ساندویچ پانل به روش تزریق

مزایا و کاربرد تزریق فوم به ساندویچ پانل
دستگاه تزریق فوم به ساندویچ پانل چه مزیتی دارد؟

تزریق انواع فوم پلیمری برای عایق سازی ساندویچ پانل پوشش عایق یکدست تر، در برگینده و بدون نواحی خالی را ایجاد می‌کند. مخصوصا زمانی که ورق دارای طرح‌های سینوسی و کرکره‌ای است و در نقاطی که اتصالات و پیچ‌ها واقع شده‌اند. در این روش دانسیته فوم عایق قابل تنظیم است. طول عمر ساندویچ پانل به دلیل برخورداری از عایقی یکپارچه تر بیشتر خواهد بود.

دستگاه تزریق کم فشار

دستگاه تزریق کم فشار برای تزریق در ضخامت کم و مخصوصا در مواقعی که نیاز به سرعت بالا باشد استفاده می‌شود. این دستگاه ظرفیت تزریق بالا و قابلیت تزریق پیوسته و ناپیوسته داد. فومی که توسط این دستگاه شکل می‌گیرد بسیار منعطف و شکل پذیر است. بعد از پایان فرایند تزریق این دستگاه باید ریکاوری و تمیز شود

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

دستگاه تزریق پر فشار

دستگاه تزریق پر فشار کاربرد بسیار بیشتری در تولید انواع ساندویچ پانل دارد. این دستگاه برای ساخت فوم‌هایی از قبیل فوم سخت، فوم پانل ساندویچی، فوم عایق لوله‌ها، عایق سردخانه و … استفاده می‌شود. دستگاه تزریق پرفشار مجهز به تمیز کننده اتوماتیک است و در پایان عملیات تزریق چیزی از مواد پایه فوم‌ها درون مجراها و لوله‌های این دستگاه باقی نمی‌ماند. به این ترتیب نیازی به نظافت دستی دستگاه نیست و تزریق‌های متوالی و متمادی با این دستگاه ممکن است.

دستگاه‌های جانبی تزریق فوم ساندویچ پانل

دستگاه تزریق فوم به ساندویچ پانل چیست و چگونه کار میکند
چگونگی تزریق فوم به ساندویچ پانل
  • دستگاه دابل بلت : نوعی دستگاه پرس است که ساختار فوم و ورق‌ها را روی هم پرس می‌کند.
  • دستگاه برش : دستگاه برش بعد از عملیات تزریق و پخت پانل‌ها را به ابعاد استاندارد و یا سفارشی برش می‌زند.
  • دستگاه انباشته سازی : دستگاه انباشته سازی یک خط مکانیزه بسته بندی انواع پانل‌های ساندویچی است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد به یکی از دستگاه‌های مدرن که در سرعت بخشیدن به فرایند تولید و کیفیت نهایی ساندویچ پانل بسیار موثر است بپردازیم. کارخانه پانل بارون با بکارگیری مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا در حوزه تخصصی تولید ساندویچ پانل اقدام به تولید و عرضه این محصولات می‌کند و تبعا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

2 پاسخ

  1. وقت شما بخیر من میخواهم یک کارگاه کوچک راه اندازی کنم میخواستم بدونم، کدام برندهای دستگاه ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل معتبر هستند؟

    1. سلام جناب آزاد عزیز، ممنون از شما
      برخی از برندهای معتبر دستگاه ساخت و تزریق فوم به ساندویچ پانل عبارتند از:

      آلمان: Wamgroup، Greiner
      ایتالیا: Polin, Isopan
      چین: Polyurethane, Huaxing
      ایران: ساندوپان، پارس فوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *