پروفیل ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

پروفیل ساندویچ پانل یک المان جانبی است که در کنار ساندویچ پانل به کار گرفته می‌شود و سازه‌ را تکمیل می‌کند. وقتی می‌گویید پروفیل در واقع گستره‌ی وسیعی مقاطع عمدتا فلزی و در مواردی غیر فلزی را در نظر گرفته اید. در واقع پروفیل باز، بسته، پروفیل پنجره، پروفیل Z، پروفیل PVC و … همگی پروفیل هستند. حتی تسمه و میلگرد و تیرآهن هم در تعریف پروفیل قرار می‌گیرند. در بین تمام این موارد در این مطلب قصد داریم به پروفیل ساندویچ پانل و موضوعاتی مثل جنس، قیمت و کاربرد این پروفیل‌ها بپردازیم. در این مقاله همراه با پانل بارون تولیدکننده انواع ساندویچ پانل باشید.

انواع پروفیل پروفیل با مقطع H، F، V، U (قوطی)
جنس کامپوزیت، آلومینیوم، گالوانیزه، PVC
بهترین نوع پروفیل پروفیل نورد گرم
کاربرد زیر سازی و نصب ساندویچ پانل و همچنین برای اتصال آن‌ها

پروفیل چیست؟

پروفیل ساندویچ پانل چیست؟
نحوه نصب و زیرسازی ساندویچ پانل با استفاده از پروفیل

پروفیل در اصلاح لغوی به معنای ثابت بودن مقطع در یک طول مشخص است و همانطور که گفته شد شامل موارد متعددی می‌شود. در تعریف محدود تر به مقاطعی می‌رسیم که یا باز و به شکل حروفی مثل Z، H و … هستند یا بسته؛ همان چیزی که در کارگاه اصطلاحا قوطی نامیده می‌شود که می‌تواند مستطیلی یا دایره‌ای باشد.

جنس پروفیل هم می‌تواند فولادی، آلومینیومی، PVC، پلاستیک یا غیره باشد. پروفیل‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و در ساختمان سازی کاربرد فراوان دارند؛ در واقع هیچ ساخت و سازی را نمی‌توان بدون پروفیل تصور کرد؛ حتی یک سازه کوچک مثل یک دکه یا کانکس.

پروفیل ساندویچ پانل چیست؟

بررسی انواع پروفیل های ساندویچ پانل
هر آنچه در مورد پروفیل ساندویچ پانل باید بدانید

پروفیل در کنار ساندویچ پانل مهم‌ترین و شاخص‌ترین المانی است که به کار گرفته می‌شود. در زیر سازی و نصب ساندویچ پانل و همچنین برای اتصال آن‌ها از چند مدل پروفیل استفاده می‌شود که عمدتا مقاطع آن‌ها باز است. در ادامه به بررسی مفصل این پروفیل‌ها خواهیم پرداخت. جنس پروفیلی ساندویچ پانل فولادی یا آلومینیومی است که مستحکم‌ترین متریال ممکن برای پروفیل به حساب می‌آیند.

انواع پروفیل ساندویچ پانل

انواع پروفیل ساندویچ پانل و کاربرد آن
بررسی انواع پروفیل ساندویچ پانل و کاربرد آن

پروفیل‌هایی که جهت زیر سازی و نصب ساندویچ پانل استفاده می‌شوند موارد زیر هستند :

  • پروفیل با مقطع H شکل
  • پروفیل با مقطع F شکل
  • پروفیل با مقطع V شکل
  • پروفیل با مقطع بسته U شکل (قوطی)

۱- پروفیل با مقطع H شکل

این پروفیل‌ها مقاطعی شبیه IPE ها دارند و عمدتا برای اتصال ساندویچ پانل‌های افقی و عمودی و اتصال دو پانل از طول کاربرد دارند.

۲- پروفیل با مقطع F شکل

این پروفیل‌ها دقیقا مقاطعی شبیه به حرف F دارند و در ساخت چارچوب پنجره‌ها به کار گرفته می‌شوند. از جنس پی وی سی این نوع پروفیل هم استفاده می‌شود. قبل از نصب ساندویچ پانل قسمت پایه با استفاده از پیچ سرمته دار بر روی ستون‌های زیر سازی ساندویچ پانل، نصب می‌شود بعد از نصب ساندویچ پانل بوسیله روکش و با فشار زیاد بین دو قسمت دو لبه پایه قرار می گیرد.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

۳- پروفیل با مقطع V شکل

همان پروفیل ناودانی است، در واقع مقطعی به شکل حرف V که دارای زاویه 90 درجه است. این پروفیل برای برقراری اتصال در کنج‌های دیوارها و سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- پروفیل با مقطع بسته U شکل (قوطی)

قوطی‌ها با ابعاد و ضخامت مختلف در ساخت چارچوب سازه‌های ساندویچ پانلی و در کف سازی این سازه‌ها به کرات استفاده می‌شود. به عنوان مثال کانکس را درنظر بگیرید که به وسیله‌ی قوطی علم شده و سطوح آن به بوسیله ساندویچ پانل پوشیده می‌شود.

موارد دیگری را هم به عنوان انواع پروفیل ساندویچ پانل می‌توان نام برد که البته به شکل نادرتری از مواردی که ذکر شد به کار گرفته می‌شوند. البته این دسته بندی در واقع شامل جنس‌های دیگر پروفیل ساندویچ پانل می‌شود.

  • پروفیل کامپوزیتی
  • پروفیل آلومینیومی
  • پروفیل گالوانیزه
  • پروفیل PVC

قیمت پروفیل ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت پروفیل ساندویچ پانل
عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل ساندویچ پانل چه چیزهایی هستند ؟

قیمت پروفیل ساندویچ پانل با توجه به اینکه به نوعی متریال خام و اصلی محسوب می‌شود سریعا تحت تاثیر بازار تغیر می‌کند. برای محاسبه هزینه سازه‌ای که قرار است با ساندویچ پانل تکمیل شود قیمت پروفیل یکی از مهم‌ترین فاکتورها است که باید در نظر گرفته شود. همچنین توجه داشته باشید پروفیلی که به کار می‌گیرید بهتر است طی نورد گرم تولید شده باشد.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین | 5/5 - (1 امتیاز)
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

2 پاسخ

    1. سلام و درود، ضخامت پروفیل ساندویچ پانل معمولاً بین 0.5 تا 2 میلی متر است. ضخامت پروفیل بر استحکام و مقاومت آن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *