پیچ ها برای نصب ساندویچ پنل

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع پیچ های نصب ساندویچ پانل چیست؟ وجود پیچ ​​برای نصب ساندویچ پانل ضروری است. داشتن اطلاعات در مورد انواع پیچ های نصب ساندویچ پانل بسیار مهم است. برای این کار کارشناسان و تکنسین ها از ابزار و تجهیزات مخصوص، پیچ و بست استفاده می کنند. این کار به صورت حرفه ای انجام می شود و مراحل و روش های خاص خود را دارد.  پیچ های نصب ساندویچ پانل یکی از موارد مهم در اتصالات ساندویچ پانل‌ها است. همچنین تولید کنندگان اغلب در هنگام فروش اطلاعات مورد نیاز در رابطه با نحوه اتصالات و ابزارآلات متصل کننده به شما می‌دهند. اما چه بهتر که شما نیز اطلاعاتی هر چند سطحی در رابطه با انواع پیچ ساندویچ پانل داشته باشید تا از نصب ساندویچ پانل و به کارگیری انواع پیچ ها مطمئن باشید.زیرا نصب غیراصولی و غیرعادی نه تنها در کیفیت ساندویچ پانل ها بلکه باعث تاثیر منفی در نما ساختمان می شود و قطعا در صورتی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشد باعث کاهش کارایی و مقاومت پانل ها خواهد شد. در این مقاله به بررسی انواع پیچ ها کاربردی در نسب ساندویچ پانل ها می پردازیم.

انواع پیچ سر عدسی (آلن)، پیچ مخفی، سرمته گالوانیزه واشردار
سیستم کدبندی پیچ ها نوع، گل پیچ، ابعاد، جنس و متریال
انواع پیچ سرمته 2 تا 6 اینچی

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

معرفی انواع پیچ های نصب ساندویچ پانل
معرفی انواع پیچ ها جهت نصب ساندویچ پانل

برای نصب و راه اندازی ساندویچ پانل ها اعم از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به تجهیزات، ابزار و سایر لوازم جانبی نیاز است که باید توسط کارشناسان راه اندازی شودکه مهمترین آنها پیچ هستند. انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل وجود دارد که کاربرد خاص خود را دارد و در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. پیچ سرمته واشردار گالوانیزه و پیچ سر عدسی دو نوع پیچ برای نصب ساندویچ پانل هستند که در اینجا در مورد هر کدام به طور جداگانه توضیح می دهیم.

1- پیچ سرمته واشردار گالوانیزه

پیچ سرمته یکی از انواع پیچ‌هایی است که برای نصب ساندویچ پانل به کار گرفته می‌شود. این پیچ از جنس گالوانیزه (فولاد ضد زنگ) است. سر پیچ شش ضلعی است و برای باز و بست کردن آن از آچار بکس 10 استفاده می‌شود. این نوع پیچ بر اساس بلندای طولش به چند نوع تقسیم بندی می‌شود :

  • پیچ سرمته 2 اینچی
  • پیچ سرمته 3 اینچی
  • پیچ سرمته 3 اینچی
  • پیچ سرمته 4 اینچی
  • پیچ سرمته 6 اینچی

پیچ سرمته دارای چند بخش است؛ در ابتدا و زیر قیمت شش ضلعی واشر پیچ قرار دارد. واشر قسمت سوراخ شده را پس از این که پیچ در محل خود جای گرفت پر و آب بندی می‌کند. همچنین حضور واشر پیچ موجب افزایش اصطحکاک بین مهره و پانل می‌شود و از باز شدن مهره جلوگیری می‌کند. بخش بعدی پیچ سرمته قسمت رزوه دار پیچ است و نهایتا به بخش انتهایی یعنی سر پیچ می‌رسیم که به صورت مته شکل است و داخل پروفیل زیرسازی ساندویچ پانل فیکس می‌شود. سر مته مانند این پیچ‌ها این امکان را فراهم می‌کند که بدون ابزار محل نصب را سوراخ کنید.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

2- پیچ سر عدسی ( آلن) :

پیچ سر عدسی دیگر پیچی است که در نصب ساندویچ پانل به کار می‌رود. این پیچ‌ها به دلیل ضخامتی که دارند اتصالات قوی تر و مستحکم‌تری ایجاد می‌کنند. از همین رو تعداد کمتری از آن‌ها برای تامین استحکام لازم کافی است. هر چه تعداد پیچ و به تبع آن تعداد سوراخ‌ها در یک مقطع کمتر باشد تنش برشی نیز کمتر خواهد شد و مقاومت سازه افزایش می‌یابد.
پیچ سر عدسی دارای یک حفره شش ضلعی روی سر خود است که با استفاده از آچارهای آلن می‌توان این پیچ را باز و بسته کرد. این پیچ مخصوصا برای نقاطی که دسترسی به آن‌ها محدود است در صنایع مختلف به کرات استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی

ساندویچ پانل پیچ مخفی نوعی خاصی از ساندویچ پانل است که پیچ‌ها به شکل مخفی در ساختار این سازه وجود دارد. لبه‌های پانل در زمان اور لب، این پیچ‌ها را می‌پوشاند تا این سازه‌ها ظاهر آراسته تری پیدا کنند. وقتی از انواع پیچ های نصب ساندویچ پانل صحبت می کنیم، در مورد ساندویچ پانل پیچ مخفی صحبت می کنیم. علت نامگذاری این ساندویچ پانل ها این است که در هنگام نصب پیچ ها در ساختمان این سازه ها پنهان می شوند. ساندویچ پانل پیچ بسته به صورت ساندویچ پانل سقفی و دیواری موجود می باشد.

این نوع پانل در مواقعی که درگیر زیباسازی ساختمان باشد استفاده می شود. در حین نصب این مدل ساندویچ پانل ابتدا لبه یک پانل پیچ شده و به اسکلت سازه متصل می شود، پس از این مرحله پانل دیگر روی هم قرار می گیرد که روکش به آن پیچ می شود. با این نوع ساندویچ پانل به دلیل طراحی و شکل خاص روکش، پیچ ها پس از نصب در زیر روکش پنهان می شوند. این ویژگی ساختار پانل را بسیار زیبا می کند. ساندویچ پانل با پیچ مخفی با ضخامت 5 سانتی متر تولید می شود و در عرض و شکل لبه های ساندویچ پانل با مدل های دیگر تفاوت دارد.

کد بندی انواع پیچ ساندویچ پانل

پیچ مناسب جهت اتصال ساندویچ پانل
رایج ترین پیچ برای نصب ساندویچ پانل کدام است؟

برای معرفی انواع پیچ های نصب پنل های چند لایه از کدهای خاصی استفاده می شود که یک پیچ با یکدیگر تفاوت دارند. سیستم های مختلف برای نام گذاری پیچ ها وجود دارد و پیچ ها در این سیستم ها نام های متفاوتی دارند. اما همه سیستم ها برای شناسایی پیچ ها از نشانگرهای مختلفی مانند نوع پیچ، کلید، سر پیچ و نوع پیچ استفاده می کنند که با ترکیب این اصطلاحات، انواع پیچ های مورد استفاده در نصب و عملکرد پانل های چند لایه شناخته می شوند. در انواع سیستم‌های کد بندی پیچ‌ها از فاکتورهایی مانند نوع پیچ، گل پیج، ابعاد پیچ و متریال و جنس آن استفاده می‌شود. برای مثال برای پیچ سرمته طراحی سر آن و ضخامتش در تقسیم بندی آن نقش دارند.

قیمت انواع پیچ ساندویچ پانل

قیمت انواع پیچ های ساندویچ پانل
قیمت انواع پیچ ها جهت نصب ساندویچ پانل

پانل‌های ساندویچی به عنوان سازه‌های پیش ساخته نیاز به قطعات و ابزارآلات خاص و متعددی برای نصب نخواهند داشت. این پانل‌ها به راحتی و به سرعت به وسیله اتصالات پیچ و مهره‌ای و مواد درزگیر نصب و مستقر می‌شوند و به استحکام مطلوب می‌رسند. معمولا انواع پیچ های نصب ساندویچ پانل بسته به نوع آن به همراه پانل عرضه می‌شوند و نیاز به نگرانی در رابطه با قیمت این قطعات نیست. منتهی نصب این پیچ‌ها باید با دقت و وسواس کافی صورت بگیرد و از ایجاد سوراخ‌های متعدد در بدنه پانل خودداری شود. توجه شما شایسته است که فقط معطوف به انتخاب برند مناسب و به کار گیری نصاب ماهر و مجرب باشد. برای اطلاع از قیمت انواع پیچ های نصب و قیمت ساندویچ پانل می توانید با پانل بارون ارتباط برقرار کنید.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین | 5/5 - (1 امتیاز)
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

2 پاسخ

  1. وقت شما بخیر تعداد پیچ هایی که بر روی ساندویچ پانل زده می شود چندتاست؟

    1. درود بر شما تعداد پیچ ساندویچ پانل بر اساس ضخامت سازه، ضخامت ساندویچ پانل و نوع ساندویچ پانل تعیین می شود. به طور کلی، برای هر متر مربع ساندویچ پانل باید حداقل 6 عدد پیچ استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *