جنس هسته ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

هسته ساندویچ پانل یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پنل ساندویچی است و شما قبل از خرید باید بدانید که کدام هسته برای سازه شما کاربرد و مقاومت بهتری دارد. اگر می‌خواهید آلاچیق شما در برابر نور خورشید مقاوم باشد، باید بدانید که هسته شما باید از چه جنسی باشد تا دوام ساندویچ پانل بالاتر برود. در این مطلب از سایت پانل بارون تولید کننده انواع ساندویچ پانل، ما تصمیم داریم شما را با یکی دیگر از بخش‌های مهم ساندویچ پانل‌ها آشنا کنیم.

جنس هسته فوم عایق میانی پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه
اهمیت استفاده مقاومت سازه در برابر حرارت، آتش سوزی و نفوذ حشرات
ضریب انتقال حرارت هسته پانل 30 تا 45 میلی‌متر
میزان رسانایی گرما 0.025 تا 0.039

کاربرد هسته ساندویچ پانل

همه چیز در مورد هسته ساندویچ پانل
ساختار ساندویچ پانل
  • یکی از مهمترین بخش‌های ساندویچ پانل، هسته آن است؛ زیرا وظیفه این هسته‌ها، عایق‌کردن پنل، افزایش قدرت نگهدارنده و دوام آن است. کاربرد هسته ساندویچ پانل دیواری با هسته ساندویچ پانل سقفی متفاوت است. به همین دلیل در ادامه شما را با کاربرد این هسته‌ها آشنا می‌کنیم.
  • سطوح خارجی سازه را عایق‌بندی می‌کند که در ساندویچ پانل سردخانه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سطوح داخلی سازه را عایق بندی می‌کند که در ساندویچ پانل کلین روم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مقاومت پانل ساندویچی در برابر حرارت و آتش بالا می‌برد که در ساختمان‌های خانگی، پزشکی و… به عنوان ساندویچ پانل سقفی در آلاچیق و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

جنس هسته ساندویچ پنل

انواع پانل ها بر اساس جنس هسته
انواع پانل ها بر اساس جنس هسته

جنس هسته این پانل‌ها به عوامل مختلفی مانند نوع، انتظارات شما از پنل، فوم ساندویچ پانل و… بستگی دارد. در قسمت هسته این پنل‌ها، از لایه‌های فلزی مانند آلوزینک، گالوانیزه و یا آلومینیوم استفاده می‌شود. و هسته مرکزی این پنل‌ها از مواد زیر استفاده می‌شود:

  • پلی یورتان
  • پلی استایرن
  • پشم سنگ
  • پشم شیشه

انواع پانل بر اساس جنس هسته ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ پانل ها با هسته های مختلف در چیست؟
جنس هسته ساندویچ پانل

هسته این ساندویچ‌ها در مدل‌های مختلفی مانند پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ و پشم شیشه ساخته می‌شود. در ادامه شما را با کاربرد جنس این هسته‌ها آشنا می‌کنیم.

۱- ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن که جنس هسته آن از پلی استایرن ساخته شده، قیمت کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. یکی از نقاطه قوت این پنل ساندویچی، سبک وزن بودن این محصول است. اگر به دنبال یک ساندویچ پانل سردخانه ارزان و با کیفیت هستید، پلی استایرن گزینه مفیدی برای شما است.

۲- ساندویچ پانل پلی اورتان

از پنل‌هایی که با هسته پلی اورتان تولید می‌شود در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود. قدرت این پنل‌ها به عنوان عایق صوت و حرارت بسیار بالا است و این پنل ضد آب هم هست. اگر سردرگم هستید و نمی‌دانید خاصیت عایق حرارتی پلی اورتان، پلی استایرن و پشم سنگ چقدر است، باید بدانید که اگر پلی یورتان 35 میلی‌متر، پلی استایرن 50 میلی‌متر و پشم سنگ 60 میلی‌متر باشد، خاصیت عایق حرارتی این فوم‌ها یکسان است.

اگر یک پلی اورتان 35 میلی‌متری بتواند مانع نفوذ صدای 70 دسی‌بلی به ساختمان شود، پلی استایرن و پشم سنگ 35 میلی‌متری نمی‌توانند مانع نفوذ این صدا شوند و باید پلی استایرن با ضخامت 50 میلی‌متر و پشم سنگ با ضخامت 60 میلی‌متر سفارش دهید تا بتوانند مانع نفوذ صدای 70 دسی‌بلی شوید. یعنی اگر شما تصمیم دارید ساندویچ پانل دیواری با فوم پلی یورتان سفارش دهید و میزان صدای محل کار شما 70 دسی بل است، باید ضخامت فوم شما 35 میلی‌متر باشد.

۳- ساندویچ پانل پشم سنگ

جنس هسته پانل ساندویچی پشم سنگ از پشم سنگ است و به همین دلیل این پنل به عنوان ساندویچ پانل پشم سنگ شناخته می‌شود. اگر به دنبال پنلی هستید که ضد حریق باشد، هسته ساندویچ کلین روم شما باید پشم سنگ باشد. ساندویچ پانل‌هایی که با هسته پشم سنگ تولید می‌شوند نسبت به دیگر مدل‌ها گران‌تر هستند. در آخر باید گفت که این پنل در مدل‌های ساندویچ پانل دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- ساندویچ پانل پشم شیشه

پشم شیشه بسیار سبک است و یکی از محبوب‌ترین پنل‌های ساندویچی است. انعطاف این عایق‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها بیشتر است. قیمت پشم شیشه نسبت به پلی یورتان کمتر است و نقطه قوت این دو پنل یکسان است و به همین دلیل ساندویچ پانل پشم شیشه نسبت به دیگر ساندویچ پانل‌ها محبوب‌تر است.

اهمیت هسته پانل ساندویچی در سازه

نقش و اهمیت هسته در ساندویچ پانل
نقش و اهمیت هسته در ساندویچ پانل

مدل‌های مختلفی از ساختمان ها مانند آلاچیق، سوله، انبار، سردخانه، اتاق ایزوله، ساختمان مسکونی و… ساخته شده‌اند به همین دلیل جنس هسته‌ ساندویچ پانل در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. هدف از ساندویچ پانل‌ها بهینه سازی مصرف برق و مانع ورود صدا به درون ساختمان و… است. اگر شما به دنبال خرید هسته برای ساندویچ پانل سقفی یا دیواری هستید، می‌توانید با پشتیبانی پنل بارون تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

مقایسه ضریب انتقال حرارت هسته های ساندویچ پانل با انواع دیوارهای ساختمانی

یکی از مزایای ساندویچ پانل‌ها نسب به مصالح سنتی، عایق بودن آن‌ها در برابر رطوبت، گرما و صدا است. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که ساندویچ پانل‌ها تا چه اندازه عایق حرارت هستند. در این مقاله قصد داریم ضریب انتقال حرارت هسته‌های ساندویچ پانل را با انواع مصالح سنتی مقایسه کنیم.

در جدول زیر می‌توانید ضخامت مورد نیاز برای عایق بودن هر یک از مصالح استفاده شده در ساختمان‌ها را مشاهده کنید.

مصالح ساختمانی سنتی و عایق‌ها ضخامت موردنیاز به ازای ضریب حرارتی استاندارد
آجر 860 میلی‌متر
بلوک بتنی 380 میلی‌متر
چوب نرم 140 میلی‌متر
پشم سنگ 45 میلی‌متر
پلا ستو فوم (e.p.s) 40 میلی‌متر
پلی یورتان (p.u) 35 میلی‌متر

با مقایسه ضخامت مصالح ساختمانی مقاوم در برابر حرارت، با ضخامت عایق‌های درون ساندویچ پانل متوجه می‌شویم، پانل‌های مقاوم در برابر حرارت، ضخامت پایین‌تری داشته و به همین جهت هزینه‌های ساخت‌وساز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند.

در جدول زیر می‌توانید میزان رسانایی هر یک از مصالح استفاده شده در ساختمان‌ها را مشاهده کنید.

مصالح ساختمانی سنتی و عایق‌ها میزان رسانایی برای گرما مقایسه مصالح با یکدیگر
آجر 0.72 آجرها 28 برابر پلی یورتان، 24 برابر پلی استایرن و 18 برابر پشم شیشه، حرارت را از خود منتقل می‌کنند؛ بنابراین آجرها حرارت را به‌راحتی انتقال داده و عایق مناسبی برای حرارت نیستند.
ماسه 0.795 ماسه 32 برابر پلی اورتان، 28 برابر پلی استایرن و 20 برابر پشم شیشه، حرارت را منتقل می‌کنند.
گچ و سیمان 0.72 گچ و سیمان مشابه با آجر عمل کرده و عایق مناسبی برای حرارت نیستند.
پلی اورتان 0.025 پلی اورتان 0.035 برابر آجر و سیمان و 0.032 برابر ماسه، حرارت را از خود منتقل می‌کنند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت پلی اوریتان‌ها عایق‌های مناسبی برای حرارت بوده و هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهند.
پلی استایرن 0.029 پلی استایرن 0.04 برابر آجر و سیمان و 0.0364 برابر ماسه، حرارت را از خود منتقل می‌کند.
پشم شیشه 0.039 ضریب حرارتی پشم شیشه 0.055 برابر ضریب حرارتی آجر و سیمان و 0.05 برابر ضریب حرارتی ماسه است.

 

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *