آبرو در ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

آبرو در ساندویچ پانل کمک می‌کند تا آب باران یا برف در روزهای ابری در پشت‌بام گیر نکند و بدون وارد کردن آسیب به دیوار ساختمان به زمین ریخته شود.

کاربرد آبرو در نصب ساندویچ پانل

در این مطلب از سایت پانل‌بارون تولید کننده انواع ساندویچ پانل، ما می‌خواهیم در خصوص آبرو در ساندویچ پانل سقفی، دیواری و… اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید که چرا این کالا جز محصولات کاربردی ساختمان‌سازی است.

آبرو ساندویچ پانل چیست؟

برای اینکه قطرات آب باران یا برف از روی پشت بام به زمین ریخته شود، سقف خانه به یک وسیله‌ای به نام آبراه نیاز دارد. وقتی آب قطرات باران به سمت آبراه یا گاتر هدایت شد، از طریق یک لوله آب از سقف خارج می‌شود و روی زمین ریخته می‌شود تا به دیوار ساختمان آسیبی وارد نشود.

همه چیز در مورد جنس و ورق ابرو

 

انواع آبرو فیتیله ای، جعبه ای، وسطی، کناری و لندنی
مراحل نصب اجرای زیرسازی و جوشکاری های لازمه، نصب آبرو
جنس آبرو ورق های فولادی گالوانیزه
کاربرد مانع از تجمع آب در سقف و به عنوان شیروانی عمل می کند
ضخامت ورق 1.5 تا 2 میلی‌متر

 

انواع آبرو

آبراه ساندویچ پانل در 5 دسته تولید می‌شود که در ادامه شما را با انواع آبرو آشنا می‌کنیم

  • آبرو جعبه‌ای یا چهارگوش
  • آبرو لندنی (دایره‌ای فرم)
  • آبرو فیتیله‌ای (سوئدی-مخفی)
  • آبرو کناری
  • آبرو وسط

انواع آبرو در ساندویچ پانل

آبرو جعبه ای (چهارگوش)

انواع آبروهای جعبه‌ای در سه سایز 100، 120، 150 میلیمتر وجود دارند و شبیه مستطیل ساخته شده اند. آبرو‌های جعبه‌ای در دو نوع گاتر‌های کوچک و بزرگ وجود دارند.

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

آبرو لندنی (دایره فرم)

سرعت نصب بالا و مقاومت بالا آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و مطابقت داشتن با شرایط آب و هوایی اروپایی دارای محبوبیت بسیاری است و نام آبرو لندنی را به خود اختصاص داده است. ابعاد این ورق گاتر ۲ متر و طول ۳ متر ساخته می‌شود

تفاوت ساندویچ پانل PUR با PIR

آبرو فیتیله ای (آبرو سوئدی یا مخفی)

اولین آبرو تولید شده در صنعت مصالح نوین ساختمانی که قدمت بالایی دارد؛ ولی امروزه با پیشرفت ابزارآلات و تکنولوژی‌ها تولید و استفاده این آبروی فیتیله‌ای بسیار کم شده است. سایز آبروهای فیتیله‌ای با طول ۲ متر و عرض ۵۰ سانتی‌متر و با ضخامت ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلی‌متر قابل تولید است.

مراحل اجرای آبرو در نصب ساندویچ پانل

برای نصب آبرو در ساندویچ پانل دیواری یا سقفی باید به چند نکته توجه کنید تا فرایند نصب این آبراه سریع‌تر به پایان برسد. مراحل نصب آبرو در ساندویچ پانل به شرح زیر است:

  • فریم‌های گاتر را جوشکاری کنید.
  • فریم‌ها را نصب کنید.
  • لبه فریم‌های آبراه را وصل کنید.
  • روق و خم پیشانی به پروفیل‌ها باید جوشکاری شود.
  • ورق‌های دامپا باید جوشکاری شود.
  • آبرو نصب شود.
مراحل اجرای آبرو در نصب ساندویچ پانل

کاربرد آبرو در ساندویچ پانل

کاربرد آبرو در ساندویچ پانل، جمع‌آوری آب‌های سرریز شده از ساندویچ پانل سقفی است. این آبراه‌ها باید دور‌تا‌دور محیط در قسمت شیب نصب شود. جنس ابروها از ورق‌ گالوانیزه به ضخامت 1.5 تا 2 میلیمتر است که طول این گاترها بین 2 تا 6 متر است. برای خروج آب از کف ورق آبرو ساندویچ پانل، به یک نافی نیاز است که جنس این نافی از جنس PVC است.

جمع بندی

پانل‌های ساندویچی در مدل‌های مختلف مانند سردخانه، دیواری، سقفی یا کلین روم ساخته می‌شود. در بعضی از مواقع، از آبرو در ساندویچ پانل کلین روم یا از آبرو در ساندویچ پانل سردخانه استفاده می‌شود تا آب در سقف کلین‌روم‌ها و سردخانه‌ها باقی نماند. در این مطلب ما گفته‌ایم که وظیفه این آبروها هدایت آب از سقف به زمین است. اگر آب بر روی پشت‌بام باقی بماند و خشک نشود یا با تاخیر خشک شود، طول عمر ساندویچ‌پانل سقفی شما کاهش پیدا می‌کند و شما باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید تا سقف شما ترمیم شود.

اگر تصمیم دارید آب باران یا برف را به وسیله یک ورق آبرو باکیفیت به زمین هدایت کنید تا آسیبی به سقف و دیوار ساختمان شما وارد نشود، می‌توانید با پشتیبانی پانل بارون تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی ما درخواست شما را اجابت کند و آسیب کمتری به سقف ساختمان شما وارد شود.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین | 5/5 - (1 امتیاز)
علت استحکام ساندویچ پانل
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت-سوله-با-ساندویچ-پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ-پانل-پلی-اورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ-پانل-نسوز

ساندویچ پانل نسوز (ضد حریق)

ساندویچ-پانل-پشم-سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

نصب-ساندویچ-پانل

نصب ساندویچ پانل

فلاشینگ-ساندویچ-پانل

فلاشینگ ساندویچ پانل

2 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر، طول عمر آبرو در ساندویچ پانل به عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد، شرایط آب و هوایی و نحوه نصب بستگی دارد. به طور کلی، آبرو می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *