اتاق حمل بار با ساندویچ پانل چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

ساخت یک اتاق حمل بار با ساندویچ پانل (cargobox) به راننده کمک می‌کند تا محصول را سالم به دست مشتری برساند. اگر در اتاق یخچال وجود نداشته باشد یا اتاق نتواند دمای مورد نیاز مواد غذایی را تامین کند، این مواد فاسد می‌شوند. شرکت سازنده برای اینکه بتواند این مشکلات را برطرف کند، از ساندویچ پانل استفاده می‌کند؛ اما چرا؟ در این مطلب از سایت پانل بارون به معرفی کاربرد های اتاق حمل بار با ساندویچ پنل می‌پردازیم و به شما جواب می‌دهیم که چرا از ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار استفاده می‌شود.

کاربرد حمل انواع مواد ضروری مواد غذایی، مصالح ساختمانی و وسایل خانگی
جنس ساندویچ پانل، آلوزینک، ورق گالوانیزه
ضخامت ورق ها بین 4 الی 15 سانتی‌متر
انواع اتاقک کامیون، نیسان، مخابرات، کامیونت و …

ساختار اتاق حمل بار با ساندویچ پانل

در قسمت بار وسایل‌نقلیه حمل‌بار (cargobox) مانند کامیونت، از ساندویچ پانل سقفی و دیواری استفاده می‌شود. پنل‌هایی که در کامیونت استفاده می‌شود دو جداره هستند و این پانل‌ها در برابر حرارت، ضربات و برودت مقاوم هستند. به کمک ساندویچ پانل دیواری و سقفی، آسیبی به برخی از کالاهای حساس مانند شیشه‌ها و… که به کمک کامیونت‌ها جابه‌جا می‌شوند، وارد نمی‌شود. در برخی از کامیونت‌ها وسایلی که باید در یخچال قرار بگیرد حمل‌و‌نقل می‌شود. برای اینکه این وسایل فاسد نشود، از ساندویچ پانل سردخانه استفاده می‌شود.

دیواره های ساندویچی پانلی این اتاق های بار، دارای ضخامتی بین 4 تا 8 سانتی متر بوده که بسته به نوع کاربری و حساسیت اتاقک این مولفه قابل تغییر است.

در ساخت بخش سقف این نوع اتاقک ها، از ساندویچ پانل های سقفی به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ آب باران و برف، سرما و گرما و … استفاده شده است. این اتاقک ها در بخش سقف دارای ضخامتی در حدود 10 سانت بود و بسیار با صرفه است.

کاربرد اتاق حمل بار

از اتاق حمل‌ بار انواع مواد ضروری مانند مواد غذایی، مصالح‌ساختمانی، مواد شوینده، وسایل خانگی و… جابه‌جا می‌شود. اگر شما تصمیم دارید مواد غذایی حمل و نقل کنید، بهتر است در مورد کیفیت قسمت بار بیشتر دقت کنید؛ زیرا این وسایل باید در جای مناسب قرار بگیرند و اگر پنل قسمت بار نتواند دمای اتاق را به خوبی نگه‌دارد، ممکن است وسایل آسیب ببیند.

  1. انتقال انواع مواد غذایی
  2. انتقال انواع نوشیدنی
  3. انتقال انواع حیوان زنده
  4. انتقال تیر آهن و انواع صنایع فلزی
  5. انتقال انواع مواد شیمیایی
  6. انتقال اسباب و وسایل خانه
خط تولید پانل کانتینیوس و دیسکانتینیوس

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

خصوصیات اتاق حمل بار

مهم‌ترین خصوصیات اتاق حمل بار با ساندویچ پانل، وزن سبک، عایق‌بندی خوب در برابر گرما، رطوبت و سرما، استحکام و مقاومت است.

  • ساندویچ‌پانل‌هایی که برای اتاق حمل بار ساخته می‌شود، دو رو با ورق پیش‌رنگ شده هستند. درب این اتاق‌ها دو لنگه هستند و برای هر لنگه 3 لولا و یک قفل 18 میلی‌متری استفاده می‌شود.
  • جنس درب‌های اتاق حمل بار با ساندویچ پانل از چوب چندلایه‌ای، دو ورق آلوزینک با عایق PVC با لاستیک‌های مخصوص ساخته می‌شود.
  • در اتاق حمل‌بار کامیونت‌ها گل‌گیر، درب بغل، جعبه‌ابزارها، پروفیل آلومینیومی، ورق‌های آهن در کف اتاق و سپر عقب هم استفاده می‌شود.
  • ضخامت ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار بسیار کوچک است؛ ولی کیفیت و دوام این پانل‌ها مناسب هستند و می‌تواند ضربات را جذب کند تا آسیبی به اتاق وارد نشود.

انواع اتاق حمل بار

اتاق‌های حمل بار با ساندویچ پانل در چند مدل تولید می‌شود. برخی از این اتاق‌های باید بی سر و صدا باشد که به کمک ساندویچ پانل کلین روم ساخته می‌شوند و برخی دیگر از این اتاق‌ها باید دمای سردی داشته باشند که با ساندویچ پانل سردخانه ساخته می‌شود. انواع اتاق حمل بار به شرح زیر است:

  • اتاق حمل بار کامیون
  • اتاق حمل بار کامیونت
  • اتاق حمل بار نیسان
  • اتاق مخابرات و ATM
  • اتاق حمل نوشابه
  • اتاق حمل بار رستوران متحرک
  • اتاق حمل جوجه

اتاق حمل بار نوشابه

ساندویچ پانل های اتاق حمل بار نوشابه و مایعات، با استفاده از دیواره های مقاوم پانلی به جهت کنترل نفوذ حشرات، سرما و گرما طراحی شده است و در برخی مدل ها دارای سیستم سرمایش می باشد. در اغلب موارد این نع اتاقک ها دارای قفسه های مخصوص خود هستند.

اتاق حمل بار کامیونت

به منظور استفاده اتاقک حمل بار می توان از این نوع ساندویچ پانل ها در ابعاد سفارشی کامیونت، نیسان و کامیون خود استفاده کنید.

آشنایی جامع با عایق‌های رطوبتی

اتاق حمل بار یخچالی

این اتاقک ها مشابه اتاق حمل بار نوشابه طراحی می شوند با این تفاوت که در این نوع اتاق های حمل بار، سیستم سرمایش به صورت پیش فرض وجود دارد.

اتاق حمل جوجه

در طراحی اتاقک های حمل بار جوجه، از ساندویچ پانل هایی با عایق مناسب حرارتی و سرمایشی استفاده شده است و در ساخت آن از نهایت دقت برای حمل و نقل بار استفاده شده است.

چگونه ساندویچ پانل اتاق حمل بار با کیفیت می‌شود؟

پانل‌های ساندویچی از چند لایه ساخته می‌شود که هر لایه بر روی کیفیت نهایی پانل‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر کیفیت اولیه این لایه‌ها بالا باشد، کیفیت کلی اتاق حمل‌بار هم بالا می‌رود. به دلیل رقابت در بازار، برخی از شرکت‌ها محصول متوسط تولید می‌کنند و برخی دیگر محصول باکیفیت به دست مشتریان می‌رساند.

پانل بارون در تلاش است از متریال باکیفیت در ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار استفاده کند تا مشتریان ما چندین سال از کامیونت خود استفاده کند و محصولات او فاسد نشود. در صورتی که به دنبال خرید اتاق حمل بار برای وسیله‌نقلیه خود هستید، می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت-سوله-با-ساندویچ-پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ-پانل-پلی-اورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ-پانل-نسوز

ساندویچ پانل نسوز (ضد حریق)

ساندویچ-پانل-پشم-سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

نصب-ساندویچ-پانل

نصب ساندویچ پانل

فلاشینگ-ساندویچ-پانل

فلاشینگ ساندویچ پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *