خط تولید پانل کانتینیوس و دیسکانتینیوس

آنچه در این مقاله می خوانید:

به صورت کلی دو روش اصلی در فناوری تولید این پانل ها وجود دارد. روش پیوسته و یا کانتینیوس و روش غیرپیوسته یا دیسکانتینیوس. در روش پیوسته تمام مواد اولیه مورد نیاز تولید با یکدیگر فراوری می شوند و پانل فرم داده شده کامل با توجه به طول موردنظر بدون وقفه و توقفی برش می خورد. در روش غیر پیوسته اما این مواد اولیه به صورت مجزا فراوری می‌شوند. این بدین معناست که دو لایه روکش جداگانه به طول دلخواه برش خورده و سپس تحت فشار سرهم می شوند و فوم بصورت تزریقی اضافه می شود. اگرچه روش تولید ساندویچ پانل در هر دو خط تولید یکسان و از استانداردهای مشابهی برخوردار است اما مواردی چون تعداد ساندویچ پانل‌های ساخته شده، هزینه تولید، زمان تولید و… در دو فرآیند ذکر شده متفاوت است.

مراحل تولید رول ورق، تزریق، پرس، برش، خنک کننده، بسته بندی
دستگاه های پیوسته دستگاه فرم دهنده، تزریق فوم، دبل بلت، برش، انباشته سازی
انواع دستگاه پیوسته پلی یورتان، دستگاه کانتینیوز پلی استایرن
طول خط تولید 150 متر با سرعت 12 متر بر دقیقه

تولید ساندویچ پانل به روش پیوسته یا کانتینیوس:

انواع روش های تولید ساندویچ پانل
روش های تولید ساندویچ پانل

کانتینیوز (continuous) به معنای پیوسته است و این یعنی که همه مواد اولیه و مصالح مورد نیاز تولید پانل‌ها در ابتدای خط تولید وارد شده و از سوی دیگر، ساندویچ پانل‌های تولید شده از خروجی دستگاه خارج شده و سپس وارد مرحله برش می‌شوند.

یکی از روش‌های تولید ساندویچ پانل، تولید آن به روش کانتینیوز است. این روش در کشورهای صنعتی و توسعه یافته اصلی ترین روش تولید ساندویچ پانل است. و همانطور که ذکر شد در این خطوط تولید بصورت کاملا پیوسته و بدون دخالت نیروی انسانی در طول حدود 150 متر تولید ساندویچ پانل صورت می گیرد.

مراحل تولید در روش کانتینیوس (پیوسته) به ترتیب شامل

  • رول ورق
  • تزریق
  • پرس
  • برش
  • خنک‌کنندگی
  • اشتراک گذاری
  • بسته‌بندی

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

در مرحله تولید در روش کانتینیوس (پیوسته) عمدتا از پنج دستگاه زیر استفاده می‌شود:

  • دستگاه فرم دهنده رول: از این دستگاه جهت فرم دادن به ورق گالوانیزه رنگی به انواع مختلف به عنوان مثال ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • دستگاه تزریق فوم: فوم های تولیدی که به صورت معمول پلی یورتان میباشد با دستگاه هایی با ورق ترکیب میشوند.
  • دستگاه دبل بلت
  • دستگاه برش که ساندویچ پانل تولید شده را در طول های مختلف برش میدهد.
  • دستگاه انباشته ساز که وظیفه بسته بندی نهایی را بر عهده دارد.

همچنین این روش بوسیله دو‌ نوع دستگاه های کانتینیوز پلی استایرن و کانتینیوز پلی یورتان انجام می‌گیرد.

دستگاه کانتینیوس پلی استایرن

خط تولید دیس کانتینیوس
تولید ساندویچ پانل به روش های پیوسته و غیر پیوسته

این دستگاه ها بعد از تولید ساندویچ پانل پلی استایرن درست شده اند که نسبت به روش های دیگر نوآوری و جدیدتر هستند؛ در این روش دستگاه های متفاوتی برای ساخت پانل به کار گرفته می‌شود.بطور کلی روش این دستگاه اینگونه نیست که مواد اولیه بصورت ورودی را به دستگاه دهیم و ساندویچ پانل کامل و آماده در خروجی دریافت کنیم بلکه در این روش دستگاه ها به طور پیوسته، مراحل کار دستگاه قبلی را کامل میکنند و در خروجی کار تمام دستگاه ها می‌توان به ساندویچ پانل تکمیل شده دست یافت؛ در این روش ممکن است فقط یک قسمت توسط دستگاه ها انجام شود و مابقی مراحل به صورت دستی و توسط نیروی انسانی انجام گیرد.

دستگاه پلی یورتان

تکنولوژی تولید ساندویچ پانل
خط تولید ساندویچ پانل با دستگاه پلی یورتان

در اول خط این دستگاه ها تعدادی رول گیر متناسب با ساده یا پیشرفته تر بودن این دستگاه وجود دارد؛ دستگاه های ساده از 2 یا 4 رول گیر و در دستگاه های پیشرفته از 4 رول گیر و بیشتر قرار گرفته است؛ هر چه تعداد رول گیر ها بیشتر باشد طبیعتا سرعت فرایند تولید بیشتر خواهد بود در دستگاه پلی یورتان رول گیر برای باز کردن رول های ورق گالوانیزه استفاده می‌شود که پس از باز شدن، مرحله فرم دهی شروع می شود که پس از طی فرایند ها به شکل مطلوب در می‌آیند. یک ردیف رول گیر برای لایه بالا (روی ساندویچ پنل) و یک ردیف برای لایه پایینی (زیر ساندویچ پانل) به کار برده می‌شوند.

تولید ساندویچ پانل به روش غیر پیوسته یا دیسکانتینیوس

روش کانتینیوس چگونه است
ساندویچ پانل کانتینیوس و دیس کانتینیوس

خط تولید دیس کانتینیوس یا غیر پیوسته روش دیگر تولید ساندویچ پانل در مقابل خط تولید پیوسته یا کانتینیوس قرار دارد. در این نوع خط تولید، طراحی و انجام مراحل ساخت کاملا از هم مجزا می باشد. بطور کلی در این روش بالعکس روش پیوسته که در آن همه ی مواد اولیه وارد و سپس خروجی سیستم محصول نهایی خارج می‌شود،مراحل بصورت مجزا و به تفکیک انجام می شود.

از تفاوت های دیگر این روش با روش پیوسته می توان به محدودیت طول برش ورق ها و کمتر بودن آن اشاره کرد و همچنین با توجه به مستقل بودن مراحل ساخت، فضای کمتری اشغال می‌شود. از دیگر تفاوت ها می توان به نیاز به نیروی انسانی بیشتر از روش پیوسته، ارزانتر بودن دستگاه ها و تجهیز خط تولید اما هزینه ساخت و نهایی بالاتر نسبت به روش پیوسته، صرف زمان بیشتر و محدودیت ظرفیت بیشتر اشاره کرد.

سوالات متداول

خط تولید ساندویچ پانل کانتینیوس چیست؟

خط تولید کانتینیوس یا پیوسته نوعی از روش های تولید انواع ساندویچ پانل است که در آن خط تولید به صورت یکسره بود و مواد اولیه در ابتدا خط تولید وارد ریل می شود و در انتها ساندویچ پانل برش نخورده خارج می شود.

خط تولید این روش تولیدی دارای طول حداقل 120 متر است.

خط تولید دیس کانتینیوس چیست؟

یکی از بهترین روش های تولیدی ساندویچ پانل های سقفی، خط تولید دیس کانتینیوس یا ناپیوسته است که مراحل ساخت و تولید به صورت مستقل و جدا از هم انجام می شود، یعنی اجزای اولیه بر خلاف روش پیوسته یا کانتینیوس بصورت جدا از هم تولید شده و در نهایت محصول بصورت یکچا جمع آوری می شود.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *