درزبندی ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

در مقالات دیگر در رابطه با ساندویچ پانل‌ ها و انواع و کاربرد آن‌ها به شرح و بسط پرداخته‌ایم. یکی از پرسش‌هایی که در وحله اول پس از شناخت ساندویچ پانل در ذهن هر فرد ایجاد می‌شود نحوه‌ی اتصال پانل‌ها به یک دیگر است. ساندویچ پانل‌ ها به عنوان سازه پیش ساخته ساختمانی به صورت واحدهای ساختاری مستقل با ابعاد مشخص عرضه می‌شوند. این واحدها یا قطعات باید کنار یکدیگر قرار بگیرند تا پوشش سقف یا دیوار را کامل کنند. قرار گرفتن این قطعات کنار یکدیگر باید با تمهیدات ویژه‌ای انجام شود که محل توجه و بحث ما نیز همین جا است؛ عملیات درزبندی ساندویچ پانل ها پس از جایگذاری.

اهمیت درزبندی آب بندی و جلوگیری از پوسیدگی پانل ها
مواد اولیه انواع چسب سیلیکون و چسب پلی اورتان
نکات استفاده از ابزار تزریق، پاکسازی پانل

نحوه درزبندی ساندویچ پانل ها

نحوه درزبندی یا آب بندی ساندویچ پانل شامل دستور العمل‌ها، مواد و ابزارآلات مختلف می‌شود. برای ساندویچ پانل‌ سقفی که معمولا در یکی از یک سمت لبه‌ای برای ورق جهت همپوشانی با پانل مجاور در نظر گرفته شده. در هنگام درزبندی پانل‌های سقفی برای پر کردن شکاف بین پانل‌ها از چسب سیلیکون و مشخصا چسب پلی اورتان استفاده می‌شود. قبل از استفاده از چسب دو مقطعی که قرار است به هم متصل شوند باید کاملا خشک و پاکیزه باشند تا تماس چسب یا سطح مقطع پانل‌ها برقرار شود.

سفارش انواع محصولات شرکت پانل بارن

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

قدرت چسب پلی اورتان به اندازه‌ای هست که قادر باشد از نفوذ ریزترین ذرات از درز ما بین پانل‌ها جلوگیری کند. بعضی مواقع برای گرفتن درزها و پر کردن خلاءها از اسپری فوم پلی یورتان نیز استفاده می‌شود. همچنین نوار چسب‌های صنعتی مخصوص هم برای درزبندی نهایی استفاده می‌شود که مقاومت این چسب‌ها (چسب عایق ساندویچ پانل) نیز مثل چسب‌های سیلیکونی بالاست راه نفوذ رطوبت و حرارت را کاملا مسدود می‌کند.

اهمیت درزبندی

اصولا برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح و روش‌های ساخت سنتی معطوف به مقاومت و غیر قابل نفوذ بودن این پانل است. به طوری که می‌توان ساختمان‌های پانل ساندویچی را در صحرای شنی، در میان برف و بوران و یا باران‌های شدید بنا کرد بدون آنکه این نوسانات آب و هوایی ذره‌ای در داخل ساختمان احساس شود. نکته‌ای که در میان است آن است که چه بسا شما بهترین و کارآمدترین نوع ساندویچ پانل را به کار گرفته باشید که شامل عایق مناسب و ورق هر دو با ضخامت بالا باشد، اما در هنکام تصب پانل‌ها به شکل شایسته به فرایند درزبندی و آب بندی پانل‌ها توجه نشده و از مرز ایجاد شده بین پانل‌ها رطوبت و هوا جریان می‌یابد.

این جریان نه تنها خاصیت عایق پانل‌ها را هیچ و پوچ می‌کند بلکه موجب خرابی و کاهش ماندگاری سازه و ساندویچ پانل‌ها می‌شود. در همین راستا عملیات درزبندی ساندویچ پانل‌ها با دقت بالایی انجام و تجهیزات متعددی در این فرایند به کار برده می‌شود تا شرایط ایده آل بدست آید.

آب بندی ساندویچ پنل

پس از نصب و درزبندی ساندویچ پانل یکی دیگر از عملیات‌هایی که در حاشیه و بعد از درزبندی ساندویچ پانل‌ها انجام می‌شود آب بندی آن‌ها است. این فرایند برای هم ساندویچ پانل‌ دیواری و هم سقفی هر کدام به یک شکل حائز اهمیت است. فلاشینگ ساندویچ پانل مهم‌ترین متریالی است که نقش عمده‌ای در این فرایند دارد؛ به طور کلی حضور عامل فلاشینگ در ظاهر پانل‌ها، در هدایت آب و در عدم نفوذ صدا و هوای سرد و گرم از لا به لای پانل‌ها موثر است.

از گاتر یا اصطلاحا ورق آبرو در ساندویچ پانل نیز برای جمع شدن و هدایت آب در سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود و نهایتا فیتر ساندویچ پانل که یک قطعه‌ی کوچک فلزی است که روی گام‌های ورق ساندویچ پانل در نقاطی که هم پوشانی وجود دارد قرار می‌گیرد. روی فیتر جای رزوه پیچ وجود دارد و فیتر به کمک پیچ استحکام اتصال بین دو ساندویچ پانل را تامین می‌کند.

نکات مهم در درزبندی ساندویچ پانل

مهم‌ترین نکته در درزبندی ساندویچ پانل این است که نباید به هیچ وجه از مصالح ساختمانی سنتی مثل گچ و سیمان روی ساندویچ پانل‌ها یا برای درزبندی آن‌ها استفاده کنید. این مصالح قادر نیستند با بدنه ساندویچ پانل اتصال برقرار کنند و با اولین تماس آب به راحتی از پانل جدا می‌شوند. همچنین از مواد نفتی مثل قیر و ایزوگام هم استفاده نکنید به این دلیل که با گذشت زمان ساختار پانل را دچار آسیب می‌کند.

همانطور که کیفیت کار تولید کننده پانل‌های ساندویچی مهم است، مهارت و تخصص نصاب آن‌ها هم اهمیت فراوانی دارد. کار نصب و درزبندی پانل‌ها را به افراد متخصص و کاردان بسپارید. جهت دریافت اطلاعات و مشاوره بیشتر در خصوص چگونگی نصب و شرایط کارشناسان نصب و همچنین قیمت ساندویچ پانل پانل بارون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای خرید و سفارش انواع پانل های ساندویچی به صفحه اصلی سایت پانل بارون مراجعه کنید.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان

طریقه نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

خرید فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل

2 پاسخ

  1. سلام من یک سازه خریداری کردم ولی احساس میکنم از کناره ای اون داره باد و هوا وارد اتاق میشه میخواستم بپرسم هزینه درزبندی ساندویچ پانل چقدر میشه؟

    1. سلام جناب جمشیدی فر عزیز، هزینه درزبندی ساندویچ پانل به عوامل مختلفی مانند نوع درزبندی، مواد مورد استفاده و متراژ کار بستگی دارد. به طور کلی، هزینه درزبندی سرد کمتر از درزبندی گرم است با این وجود می توانید با کارشناسان ما به شماره 09150020620 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *