مقایسه ساندویچ پنل با مصالح ساختمانی سنتی

آنچه در این مقاله می خوانید:

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی قبل از خرید و راه‌اندازی سازه، به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری محصولات خود را انتخاب کنید. پانل‌های ساندویچی پانل بارون وزن کمی دارند، مقاومت بالایی دارند و سرعت نصب آن‌ها نسبت به مصالح ساختمانی سنتی بیشتر است. در این صفحه از پانل بارون تولید کننده انواع ساندویچ پانل می‌خواهیم بگوییم که چگونه وزن، مقاومت و سرعت نصب مصالح ما نسبت به مصالح سنتی کمتر، بیشتر و سریعتر است.

۱۲ عامل برتری ساندویچ پنل در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی

اگر می‌خواهید یک سازه با مصالح ساختمانی سنتی بسازید، ولی هیچ اطلاعاتی در خصوص نسل جدید سازه مانند ساندویچ پانل‌ها که به صورت پیش‌ساخته و سفارشی تولید می‌شوند ندارید، باید بدانید که این پانل‌های ساندویچی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ مانند:

  • پانل سقفی
  • پانل دیواری
  • پانل کلین روم
  • پانل سردخانه

در ادامه شما را با نقطه‌قوت تمام ساندویچ‌پانل‌هایی که در شرکت پانل بارون ساخته می‌شوند نسبت به مصالح ساختمانی سنتی آشنا می‌کنیم،

۱- وزن کم ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی

مهمترین ویژگی ساندویچ پانل چیست؟
نحوه محاسبه وزن ساندویچ پانل و مصالح سنتی

وزن مهم‌ترین بخش یک ساختمان است و ساندویچ‌پانل‌ها نسبت به مصالح سنتی وزن کمتری دارند. اگر شما بخواهید یک دیوار آجری بسازید، آجرها حدود 35 سانتی‌متر هستند و 31 سانتی‌‎متر فضا مصرف می‌شود. اما ساندویچ پانل دیواری حدود 4 سانتی‌متر فضا مصرف می‌کند؛ یعنی حدود 31 سانتی‌متر نسبت به مصالح ساختمانی فضای کمتری مصرف می‌کند و فضای اتاق بزرگ‌تر می‌شود.

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام مقایسه ساندویچ پانل با مصالح سنتی به آن دقت می‌کنند، وزن بار مرده در ساختمان است. ساندویچ پانل سقفی و دیواری، وزن بار مرده کمتری نسبت به مصالح سنتی دارند و به همین دلیل در سال‌های اخیر از پانل‌های ساندویچی بیشتر استقبال شده است.

۲- مقاومت بیشتر ساندویچ پانل در برابر بلایای طبیعی

برتری ساندویچ پانل در برابر مصالح سنتی در چیست؟
مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

اگر به دنبال کم‌کردن خسارت بعد از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و… هستید، باید در بدانید مقاومت ساندویچ پانل بیشتر است یا مصالح سنتی؟

ساندویچ پانل صنایع غذایی چیست؟

اگر می‌خواهید یک سازه با دوام و مقاوم بسازید، ممکن است به دنبال مقایسه ساندویچ پانل با مصالح سنتی باشید. پانل‌های ساندویچی علاوه بر اینکه در برابر بلایای طبیعی مقاوم هستند، مانع نفوذ حشرات، صدا، رطوبت و… به درون سازه می‌شوند.

۳- حمل و نقل راحت ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی

عوامل محبوبیت ساندویچ پانل بر مصالح سنتی
حمل و نقل در کدام نوع از مصالح راحتر است؟

در ادامه مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی، باید بدانید که حمل و نقل ساندویچ پانل‌ها به دلیل وزن کم و سبک بودن این مصالح، راحت‌تر است. از طرفی دیگر حمل و نقل ساندویچ پانل از پیش ساخته شده، نسبت به مصالح ساختمانی سنتی راحت‌تر است. در حمل مصالح سنتی به چندین کارگر و مکان نیاز دارید تا بتوانید مصالح را خالی کنید؛ اما ساندویچ پانل‌هایی که از پیش ساخته شده‌اند، نیازی به فضا برای خالی کردن مصالح ندارد؛ زیرا این پانل‌ها بسیار سریع نصب و آماده می‌شوند.

۴- سرعت نصب بالای ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی

نحوه نصب و اجرا ساندویچ پنل
سرعت اجرا کدوم یک نوع از مصالح بیشتر است ؟

نصب و راه اندازی پانل‌های ساندویچی مانند ساندویچ پانل کلین روم یا ساندویچ پانل سردخانه و دیگر پانل‌ها راحت و سریع است.
اگر یک سازه با ساندویچ پانل در یک ساعت نصب و راه‌اندازی شود، برای ساخت این سازه با مصالح ساختمانی سنتی 3 تا 4 برابر زمان بیشتر لازم دارید تا سازه نصب شود. بالا بودن سرعت نصب ساندویچ پانل‌ها نسبت به مصالح سنتی، باعث شده است زمان اتمام پروژه زودتر فرا برسد.

۵- کاهش هزینه‌ها نسبت به مصالح سنتی

وزن پایین ساندویچ پانل‌ها، باعث می‌شود هزینه‌های کلی ساختمان از جمله زیرسازی کاهش پیدا کند. علاوه بر این، ساندویچ پانل‌ها نسب به سایر مصالح ساختمانی، قیمت پایین‌تری دارند.

۶- استحکام بالا نسبت به مصالح سنتی

ساندویچ پانل‌ها نسبت به مصالح سنتی، دوام و استحکام بیشتری دارند. همچنین، پانل‌ها می‌توانند نیروی وارد شده به خود را جذب کنند؛ بنابراین هم برای سقف و هم برای دیوار، گزینه‌های مناسبی هستند.

۷- ساندویچ پانل ها سازگار با محیط زیست هستند

هنگام استفاده از مصالح سنتی، مقداری از آن تبدیل به نخاله شده و محیط‌زیست را آلوده می‌کنند؛ اما هنگام نصب ساندویچ پانل‌ها، هیچ قسمتی از آن‌ها تبدیل به نخاله نمی‌شود. علاوه بر این، در تولید ساندویچ پانل از مواد قابل بازیافت و سازگار با انواع اقلیم جغرافیایی استفاده می‌شود.

آشنایی جامع با عایق‌های حرارتی

۸- عایق‌بندی ساختمان و جلوگیری از اتلاف انرژی

ساندویچ پانل‌ها، عایق‌های مناسبی برای رطوبت، حرارت و صدا هستند. عایق‌بندی صحیح ساختمان از اتلاف انرژی و افزایش هزینه‌های آن جلوگیری می‌کند.

۹- ضدحریق بودن

در ساخت این مصالح از پشم سنگ یا پلی یورتان استفاده شده که ضد حریق هستند و هنگام آتش‌سوزی، کمترین خسارت را بر جای می‌گذارند. بدین‌ترتیب، استفاده از ساندویچ پانل، می‌تواند ایمنی ساختمان را نیز افزایش دهد.

۱۰- مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی

ساندویچ پانل‌ها در برابر خوردگی، پوسیدگی، زنگ‌زدگی، عوامل محیطی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند.

۱۱- طول عمر بالا و تعویض آسان

میانگین طول عمر هر ساندویچ پانل بین 20 الی 30 سال است. با این حال اگر به هر دلیلی، ساندویچ پانل‌ها آسیب ببینند، امکان تعمیر یا تعویض آن‌ها وجود دارد.

۱۲- سازگار با سلامت انسان

ساندویچ پانل‌ها خاصیت ضدباکتری داشته و عایق بودن آن‌ها در برابر رطوبت از رشد باکتری و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. این ویژگی ساندویچ پانل‌ها می‌تواند سلامت عمومی انسان‌ها را تأمین کند.

جایگزین پانل

تاکنون هیچ مصالحی پیدا نشده است تا بتواند جایگزین ساندویچ پانل ها باشد. این مصالح با ویزگی های ظاهری و وداخلی خود توانستند جایگزین بسیاری از مصالح باشد و تا سالیان مهندسان و کارفرمایان را مجاب به انتخاب این مصالح نوین ساختمانی برای ساخت سازه خود کند.

نتیجه گیری

در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی حمل و نقل، نصب و راه‌اندازی ساندویچ پانل ها سرعت بیشتری دارد و این مصالح دوام و مقاومت بیشتری نسبت به مصالح سنتی دارند. از طرفی دیگر برخی از ساندویچ پانل‌های نسل جدید عایق قوی تری نسبت به مصالح سنتی دارند و رطوبت، صدا، حرارت کمتری به درون سازه نفوذ می‌کند.

حالا که آگاه شده‌اید خرید ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی سنتی مقرون به صرفه تر است، بهتر است یک پیشنهاد به شما بدهیم! اگر شما به دنبال خرید ساندویچ پانل هستید، می‌‍توانید به پانل بارون تماس بگیرید و در خصوص قیمت ساندویچ پانل‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید و اگر قیمت ما نسبت به رقبا کمتر بود، خوشحال می‌شویم که به یکی از همراهان ما تبدیل شوید. زیرا کیفیت محصولات ما مانند محصولات خارجی است.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
انواع انتقال حرارت و تولید عایق حرارتی
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت-سوله-با-ساندویچ-پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ-پانل-پلی-اورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ-پانل-نسوز

ساندویچ پانل نسوز (ضد حریق)

ساندویچ-پانل-پشم-سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

نصب-ساندویچ-پانل

نصب ساندویچ پانل

فلاشینگ-ساندویچ-پانل

فلاشینگ ساندویچ پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *