آبچکان فلاشینگ روی دیوار را بیشتر بشناسید

آنچه در این مقاله می خوانید:

آب باران یکی از منابع مهم و قابل توجهی است که در آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند میزان استفاده از آن در مناطق مختلف متفاوت است؛ اما نکته اینجا است که با افزایش جمعیت و توسعه شهر نشینی، نیاز به مدیریت صحیح و اقتصادی این منابع بیش از پیش احساس می‌شود. یکی از روش ‌هایی که برای جمع ‌آوری آب باران مورد استفاده قرار می‌ گیرد، استفاده از آبچکان فلاشینگ روی دیوار است.

آبچکان فلاشینگ روی دیوار برای اینکه بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند، لازم است تا با کیفیت بالا تولید شده و از متریال اولیه مرغوب در ساخت آنان بهره برده باشند. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که این محصول را از مجموعه ما تهیه کنید تا بتوانید با اطمینان خاطر از کیفیت آن به هدف خود دست پیدا کنید.

ویژگی توضیح
طراحی زیبا شامل طرح‌های مختلفی از جنس موزاییک، سنگ، فلز و …
جریان آب جریان مستمر آب از بالا به پایین روی دیوار
نورپردازی استفاده از نور LED یا منابع نوری دیگر برای زیبایی بیشتر در شب
قابلیت تنظیم جریان آب امکان تنظیم جریان آب و یا سرعت آن بر اساس سلیقه کاربر
مقاومت در برابر شرایط محیطی استفاده از مواد مقاوم در برابر عوامل جوی مانند سنگ، بتن و …
تأثیر آرامبخش ایجاد احساس آرامش و آرامبخشی با جریان آب و صدای آن
مزایای استفاده از آبچکان فلاشینگ روی دیوار
آبچکان فلاشینگ روی دیوار: صرفه ‌جویی در آب، کاهش رواناب، ترغیب به استفاده محلی از آب

از آبچکان فلاشینگ روی دیوار چه می‌دانید؟

آبچکان روی دیوار، سیستمی است که که می‌تواند آب باران را از سطوح دیوارهای سازه‌ها جمع‌ آوری کرده و برای مصارف مختلفی مانند آبیاری، استفاده محلی یا ذخیره‌ سازی مورد استفاده قرار دهد. این سیستم از هدررفت آب باران جلوگیری می‌کند و به این ترتیب برای مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند آب را ذخیره کند.

آبچکان فلاشینگ روی دیوار و ساختار آن

متریال مورد استفاده در این سیستم معمولا قطعات پلاستیکی یا فلزی است. به طور عمومی ساختار آن مجموعه‌ای از لوله‌ها و شیارهایی است که بتواند آب را هدایت کرده و مخزن‌های جمع‌ آوری آب است تا قطرات جمع اوری شده را یکجا ذخیره کند. این قطعات به دیوار نصب می ‌شوند و به وسیله یک سیستم گرد آوری و هدایت، آب باران را به جایی که مورد نیاز است منتقل می ‌کنند.

خانه پیش ساخته مسکونی

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

مزایای استفاده از آبچکان فلاشینگ روی دیوار

  1. صرفه ‌جویی در آب: با جمع ‌آوری آب باران و استفاده مجدد از آن برای مصارف مختلف، از اتلاف منابع آبی جلوگیری می ‌شود.
  2. کاهش رواناب: استفاده از آبچکان‌‌های روی دیوارها و آبراه سقف شیروانی منجر به کاهش حجم آب‌های روان‌اب شده و در نتیجه منجر به کاهش خطرات سیلاب ‌ها می ‌شود.
  3. ترغیب به استفاده محلی از آب: با ایجاد امکان استفاده از آب باران برای آبیاری گیاهان، شستشوی خودرو و مصارف دیگر در محیط محلی، افراد را ترغیب به استفاده هوشمندانه ‌تر از منابع آبی می ‌کند.

آبچکان‌ها از چه متریالی تولید می‌شوند؟

آبچکان‌ها اغلب از ورق‌هایی تولید می‌شوند که به آبرو معروف هستند. این بخش یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم آبچکان فلاشینگ دیوار است و برای کیفیت بهتر و بسته به شرایط مختلف این ورق‌ها از مواد اولیه متفاوتی تولید می‌شوند که عبارت هستند:

  • ورق آبرو پلاستیکی: این نوع ورق ‌ها از مواد پلاستیکی مانند پلی ‌اتیلن یا پلی‌ وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌ شوند. ویژگی آن‌ها این است که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند خوردگی و زنگ زدگی دارند و به طور معمول برای سیستم‌ های جمع ‌آوری آب باران و سیستم ‌های آبیاری استفاده می‌ شوند.
  • ورق آبرو فلزی: این ورق ‌ها از فلزاتی مانند فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. آن ها قابلیت مقاومت در برابر فشار، حرارت و زنگ‌زدگی را دارند و برای ساخت ورق‌های آبرو و لوله‌های جمع‌آوری آب باران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
  • ورق آبرو فیبر سیمان: این نوع ورق‌ها مخلوطی از سیمان، فیبرهای مختلف و مواد پلیمری هستند که مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت و خوردگی دارند و به طور معمول برای ساخت ورق‌های آبرو و پوشش‌های ساختمانی استفاده می‌شوند.
  • ورق آبرو آسفالتی: این ورق‌ها از مواد آسفالتی ساخته می‌شوند و برای ایجاد پوشش‌های ضدآب و آبرسانی در ساختمان‌ها و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران استفاده می‌شوند.
قیمت خانه پیش ساخته 50 متری چقدر است؟

قیمت آبچکان روی دیوار

قیمت آبچکان‌های روی دیوار بستگی به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، جنس و کیفیت ساخت، برند و بازار مورد استفاده دارد. معمولاً قیمت این محصولات در بازار متغیر است و ممکن است با توجه به شرایط فروشنده و خریدار و حتی نوسانات نرخ ارز تغییر کند. برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد قیمت انواع فلاشینگ و  آبچکان‌های روی دیوار، به مراجع مختلفی مانند فروشگاه‌های محصولات ساختمانی، سایت‌های اینترنتی فروش محصولات مرتبط یا تولیدکنندگان معتبر مراجعه کنید.

قیمت آبچکان روی دیوار
عوامل تاثیر گذار در قیمت آبچکان روی دیوار عبارتند از: ابعاد، جنس و کیفیت ساخت، برند و بازار

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید در مصرف آب صرفه‌جویی کنید، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها کمک گرفتن از ذخایری است که از آب باران جمع‌آوری شده است. برای این کار بهترین اقدام استفاده از آبچکان فلاشینگ دیوار است که می‌تواند در این کار کمک فراوانی کرده و آب را از سطوح مختلف جمع آوری به یک قسمت خاص هدایت کند.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

انواع فلاشینگ

انواع فلاشینگ را بشناسید

قیمت هر متر مکعب بتن آماده

قیمت هر متر مکعب بتن آماده

کاربرد فایبرگلاس در ساختمان

کاربرد فایبرگلاس در ساختمان

فرمول خمکاری ورق

فرمول خمکاری ورق

خانه پیش ساخته فلزی

خانه پیش ساخته فلزی

خانه پیش ساخته چوبی

خانه پیش ساخته چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *