لوازم جانبی ساندویچ پانل

آنچه در این مقاله می خوانید:

لوازم جانبی ساندویچ پانل شامل انواع پیچ، تیزه سقفی، فلاشینگ‌ها، آبرو و فینیشینگ می شود. این لوازم و قطعات با توجه به نیاز و موقعیت سازه برای نصب و اجرای سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساندویچ پانل‌ها مصالح نوین ساختمانی هستند که جایگزین مصالح سنتی مانند سیمان و آجر شده‌اند. از انواع ساندویچ پانل برای ساخت ساختمان‌ها و کانکس‌ها استفاده می‌شود تا در هزینه‌های ساخت و ساز صرفه‌جویی شود.

از ویژگی‌های پانل‌های ساندویچی می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر حوادث طبیعی، عایق حرارتی و صوتی، استحکام بالا، سرعت بالای ساخت و قابلیت بازیافت اشاره کرد. از همین رو برای پروژه‌های گوناگون مسکونی، ویلایی، اداری، صنایع غذایی و.. از این پانل‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم قطعات و لوازم جانبی ساندویچ پانل را به طور کامل شرح دهیم. بنابراین برای آشنایی بهتر با انواع قطعات جانبی ساندویچ پنل همراه ما باشید.

اطلاعات تکمیلی انواع لوازم جانبی ساندویچ پانل
⭐انواع لوازم فلاشینگ، آبرو، فینیشر، تیزه سقفی، پیچ سرمته دار
📌کاربرد جهت درزگیری و آب‌بندی سازه، زیبا سازی سازه
💎 جنس  فولادی گالوانیزه یا آلومینیوم
قیمت بسته به نوع لوازم، جنس قطعات، ابعاد، ضخامت

انواع لوازم جانبی ساندویچ پانل کدامند؟

هنگام خرید ساندویچ پانل دیواری و سقفی بایستی به قطعات و لوازم آن توجه نموده و متناسب با نیاز خود خرید کرد. از همین رو بهتر است در ابتدا با اصلی‌ترین لوازم جانبی ساندویچ پنل‌ها آشنا شده و کاربرد هر کدام را بدانید. انواع لوازم جانبی پانل‌ها عبارتند از:

  • فلاشینگ
  • آبرو
  • فینیشر (فینیشینگ)
  • تیزه سقفی
  • پیچ سرمته دار

1.فلاشینگ‌ها در لوازم جانبی ساندویچ پانل

فلاشینگ ساندویچ پانل قطعات نازکی هستند که برای پوشش زاویه‌های خاص در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته علاوه بر پوشش زاویه‌های خاص برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل سازه، نقش زیبا سازی سازه‌ها را نیز برعهده دارند.

انواع فلاشینگ می تواند در دودکش، لوله‌های هواکش، پنجره‌ها، دیوارها و… به منظور کاهش نفوذ آب قرار بگیرد. همچنین می‌تواند سازه را در مقابل وزش باد مقاوم کرده و از کنده شدن ورق‌های شیروانی جلوگیری کند.

پشم سنگ فله ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فلاشینگ‌ها مانند پانل‌های دیواری و سقفی در جنس‌های مختلف گالوانیزه، روغنی و… با ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. از جمله فلاشینگ‌های تولیدی می‌توان به کرو، خط الراس، کله خروسی و خط القعر اشاره نمود. فلاشینگ‌ها معمولا بر اساس مکانی که در آن قرار می‌گیرند نام‌گذاری می‌شوند. به همین خاطر انواع فلاشینگ بر اساس مکان قرارگیری به شرح زیر است:

  • فلاشینگ سقفی
  • فلاشینگ دیواری
  • فلاشینگ کانال
  • فلاشینگ دودکش
  • فلاشینگ پنهانی
  • فلاشینگ لبه قطره ای

2.آبرو به عنوان لوازم ساندویچ پانل

آبرو یکی دیگر از لوازم جانبی ساندویچ پانل است که برای پوشش سقف‌ها، در کناره‌ها و لبه‌های سقف قرار می‌گیرد. هدف از نصب آبرو در ساندویچ پانل هدایت آب و برف به سمت پایین است تا از جمع شدن آب، در سقف و کناره‌ها جلوگیری شود.

3.انواع فینیشر در لوازم جانبی ساندویچ پانل

فینیشرها جهت پوشش لبه‌های ساندویچ پانل در قسمت‌هایی که پانل‌ها به یکدیگر متصل نمی‌شوند، کاربرد دارند. هدف از بکارگیری فینیشر‌ها، محافظت از پانل‌های ساندویچی و زیبا‌ سازی سازه است. ابعاد انواع فینیشر بر اساس نیاز و شرایط سازه تعیین می‌گردد و جنس آن‌ها معمولا از ورق آلومینیوم و گالوانیزه می‌باشد.

برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی پیش از خرید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

محصولات پانل بارون

4.قطعه جانبی تیزه سقفی

تیزه سقفی یکی دیگر از لوازم جانبی ساندویچ پانل است که در لبه‌های سقف‌های شیبدار به کار گرفته می‌شود. وظیفه تیزه سقفی حفاظت از ساندویچ پانل سقفی و زیبا سازی ساختمان است. طول تیزه‌ها معمولا ثابت بوده، اما مقدار خم آن‌ها بر اساس درخواست مشتری تغییر می‌کند. جنس تیزه‌ی سقفی از آلومینیوم یا گالوانیزه است که به وسیله پیچ به هم متصل می‌شوند.

5.پیچ سرمته دار در قطعات ساندویچ پانل

پیچ‌ها در پروژه‌های ساختمانی جهت اتصال پانل‌ها، فلاشینگ‌ها، آبروها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیچ های نصب ساندویچ پانل یکی از بهترین گزینه‌ها برای متصل کردن قطعات پانل‌ها به یکدیگر هستند، چرا که مقاومت سازه را بالا می‌برند.

نکات ضروری در حمل و نقل ساندویچ پنل

پیچ های سرمته دار به دلیل داشتن نوک شبیه به مته با این نام شناخته می‌شوند. نوک این پیچ‌ها به گونه‌ای است که به راحتی در مواد نفوذ کرده و در زمان صرفه جویی می‌کند. قطعه جانبی پیچ را می‌توان با ضخامت و ابعاد دلخواه متناسب با نیاز پروژه خریداری کرد. این پیچ در قسمت‌های مختلف سازه با کاربردهای بست و ثابت استفاده می‌شود و می‌تواند مواد مختلف از جمله فولاد نرم را برش دهد.

کیفیت قطعات جانبی ساندویچ پانل

کیفیت قطعات و لوازم جانبی ساندویچ پانل در عملکرد ساندویچ پانل تاثیرگذار است. از همین رو، این لوازم بایستی دارای کیفیت بالایی باشند تا سازه به درستی بهینه سازی شود. بنابراین هنگام خرید ساندویچ پانل و قطعات جانبی به کیفیت آن‌ها توجه نموده و از کارخانه‌های معتبر این قطعات را تهیه کنید.

قیمت لوازم جانبی ساندویچ پانل

قیمت لوازم و قطعات جانبی ساندویچ پانل، بستگی به نوع لوازم، ابعاد قطعات و نوسانات بازار دارد. به همین خاطر برای اطلاع دقیق از قیمت‌ لوازم جانبی ساندویچ پنل نیاز است که با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید.

فروش لوازم جانبی ساندویچ پانل

اگر تمایل به ساخت ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل دارید، بایستی تمامی لوازم جانبی ساندویچ پانل را برای عایق‌بندی و نصب دقیق خریداری کنید. این قطعات علاوه بر مستحکم کردن سازه، ساختمان‌ها را زیبا‌تر می‌کنند.

پیش از خرید لوازم جانبی، بهتر است مشاوره بگیرید تا قطعات را متناسب با نیازهای اساسی ساختمان خریداری کنید. پانل بارون واحد تولیدی انواع ساندویچ پانل با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09150020620 تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی درباره لوازم جانبی ساندویچ پانل

لوازم جانبی ساندویچ پانل برای اتصال پانل ها به یکدیگر استفاده می شوند و علاوه بر بهینه سازی سازه، آن‌ها را زیبا تر می‌کنند. قطعات جانبی فلاشینگ، آبرو، پیچ و فینیشر نیاز به چسب ساندویچ پانل نیز دارند تا به خوبی درزبندی و آب‌بندی شوند.

مشخصات آبراه سقف شیروانی که باید بشناسید

قطعات جانبی ساندویچ پانل استحکام سازه را بالا می‌برند و از نفوذ رطوبت به داخل سازه جلوگیری می‌کنند. بنابراین وجود آن‌ها برای ساخت سازه ضروری است و عدم استفاده از لوازم جانبی باعث کاهش طول عمر سازه می‌شود.

اگر خواندن این مقاله مفید بود لطفا 5 ستاره بدین
پانل بارون
پانل بارون

پانل بارون (PanelBaron): اولین وبسایت تخصصی در حوزه ساندویچ پانل و مصالح نوین ساختمانی

ساخت-سوله-با-ساندویچ-پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل (ساندویچ پانل سوله)

ساندویچ-پانل-پلی-اورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ-پانل-نسوز

ساندویچ پانل نسوز (ضد حریق)

ساندویچ-پانل-پشم-سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

نصب-ساندویچ-پانل

نصب ساندویچ پانل

فلاشینگ-ساندویچ-پانل

فلاشینگ ساندویچ پانل

2 پاسخ

  1. سلام، میخواستم بدونم که کجا می توانم لوازم جانبی ساندویچ پانل را خریداری کنم؟

    1. سلام روز بخیر لوازم جانبی ساندویچ پانل را می توان از بسیاری از فروشندگان لوازم ساختمانی خریداری کرد. همچنین می توانید لوازم جانبی ساندویچ پانل را مستقیماً پانل بارون هم خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *